Tips på bra nappflaskor

Sv: Tips på bra nappflaskor

Jag upplevde inte heller att det var jobbigt att diska, tycker det är lättare när man kan ta ur botten.
Men Emilia at iof inte oftare än var 3-4:de timme som mest.

Jag rekomenderar ocksa MAM Ultivent.
Vi köpte den och Dr. Brown, Dr.B fick dottern inte ut ngn alls men Mam har alltif fungerat bra. Har haft alla olika storlekar pa nappen. Vet inte om det var Mam ngn tyckte var kranglig att diska, det tycker inte jag isf.

Så gjorde jag också och MAM var överlägset bäst :D

Varför gick det bättre när han åt mer sällan? Det var ju det som var så smidigt med att ha många när hon åt jätteofta?

Turbofling:

Såklart en vanesak, men om jag jämför med att diska E:s easydrink och ultiventen så går ju den förstnämda snabbare ;-)

En del av dom flaskor hon har nu är enklare att diska, men jag tyckte ända det var värt att ha MAM flaskorna när hon var bebis eftersom dom fungerade sa bra. Jämfört med tex. Dr. Brown som vi ocksa provade var MAM enklare att diska. Hade bara dom tva att jämföra med da :)
Jag tycker det känns bra att MAM tillverkas i Europa ocksa, dom flesta andra verkar tillverkas i tex. Kina.
Nu tror jag iof att kontrollerna är likabra oavsett tillverkningsland, men ända.

Ja alltså drink easy är också MAM men utan kolikbotten. Jag tycker också att MAM ultivent är helt outstanding för små bebisar och det är klart värt den extra disktiden i att ha en säker och bra flaska.

+ att MAM är helt fri från gifter och det känns jättebra. Dr Brown är inte helt fri från alla gifter ( om man inte väljer glasflaskan då ).

Jag tror inte drink easy finns här, fast det borde den eftersom det är ett österrikiskt märke. Har kanske letat pa fel ställe.
Ser den ut precis som "kolik"flaskan annars, bara annorlunda botten? Kanske ska prova när det är dags för ny flaska till Emilia nästa gang.

Ja den ser ut som MAM ultivent förutom ventilen i botten. Drink Easy är som en vanlig nappflaska i botten och så rymmer den 330 ml :-)

Kom pa ett tips till.

Välj en flaska som är vid uppe vid halsen. Inte helt enkelt att fa ner pulver i en smal hals, och plocka fram en tratt varje gang är krangligt.

Knapplån

Mitt tips är att VÄNTA med att köpa nappflaskor om man inte vet från början att man inte kommer amma.
Det finns bebisar (vet jag av högst personlig erfarenhet) som totalvägrar allt vad nappflaskor heter och då står man där med ett gäng ganska dyra prylar helt i onödan...

Fast jag ska inte amma alls så därför behöver jag vara förberedd :)
Dock kommer jag inte köpa allt för många flaskor förrän bebisen accepterat ett märke. Jag kommer börja med att testa mam och funkar inte den så blir det till att prova nästa. När bebisen sedan bestämt sig för vilken som passar bra så blir det till att shoppa loss :p

Varför gick det bättre när han åt mer sällan? Det var ju det som var så smidigt med att ha många när hon åt jätteofta?

För att han åt så många gånger per dag att du inte ens skulle få plats med alla flaskor i diskhon om du försökte ha en till varje mål!!

Då var det lättare med några snabbdiskade flaskor och diska kanske 3 ggr per dag. Jag skulle bli galen att stå och diska ultiventflaskor hela dagarna ;) Halva dagarna räckte för oss!

+ att MAM är helt fri från gifter och det känns jättebra. Dr Brown är inte helt fri från alla gifter ( om man inte väljer glasflaskan då ).

Men det stämmer ju inte?!

http://www.barnnet.se/rep3.php?id=133

Dr. Brown's nappflaskor finns nu i plasten polypropylen (PP) som är fri från bisfenol A. Flaskorna finns i två storlekar: 120 ml, 240 ml och de stora flaskorna säljs även i 3-pack. Du kan använda samma dinappar och tillbehör som till andra falskor från Dr. Brown's.

http://www.handi-craft.com/products/bottles.htm

Fast jag ska inte amma alls så därför behöver jag vara förberedd :)
Dock kommer jag inte köpa allt för många flaskor förrän bebisen accepterat ett märke. Jag kommer börja med att testa mam och funkar inte den så blir det till att prova nästa. När bebisen sedan bestämt sig för vilken som passar bra så blir det till att shoppa loss :p

En till här som inte ska amma alls. Har en lite OT fråga...

Vet du om man ska ha med sig ersättning+nappflaskor själv till BB eller får man det där? Är i vecka 38 nu, kanske dax att börja packa väska :angel:

Jag skrev aldrig att det var bisfenol det gällde. Kan kontrollera vad som stod och återkomma.

kl

Håller med andra om att MAM är jättebra.
Tycker absolut inte dom är jobbiga att diska eftersom jag använder diskmaskin :D är alldeles för lat för att hålla på och handdiska, det har jag bara gjort om jag inte har nån ren (har 9 st).
Till ersättningen har jag 2:ans napp och vällingen kryssnappen.

Av då förstår jag. Vi hade många flaskor så jag inte behövde diska under dagen och sedan fick vår diskmaskin göra jobbet på kvällarna oftast ;-)

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 158
Senast: lizzie
·
Gravid - 1år Här kommer min underbara förlossning som jag mer än gärna delger mig av for en positiv bild av hur det kan vara! Orkar dock inte fixa...
Svar
8
· Visningar
2 588
Senast: paradiset
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka