Tips på bra nappflaskor

Sv: Tips på bra nappflaskor

En till här som inte ska amma alls. Har en lite OT fråga...

Vet du om man ska ha med sig ersättning+nappflaskor själv till BB eller får man det där? Är i vecka 38 nu, kanske dax att börja packa väska :angel:

Jag har ingen aning faktiskt, tänkte jag ska kolla med barnmorskan när jag ska dit nästa vecka.
Men jag tänker ta med mina flaskor just för att vänja bebisen vid ett märke så inte bb kör på en variant och jag en annan. Ersättning vet jag inte alls. Men känner att det är nog samma där, att jag köper ett märke och har med mig.

Men det kanske är någon annan som har koll på detta??

Ah vad smart :idea: har inte ens tänkt så. Men då är det lika bra att packa med sig så man säkert har och liten vänjer sig.

Vi har förresten köpt 2st MAM (kolikflaskan). Får väl köpa på oss fler sen om de är bra och liten tycker om dem :)

Jag skrev aldrig att det var bisfenol det gällde. Kan kontrollera vad som stod och återkomma.

Gör gärna det, jag hittar absout inget ang. vare sig pvc och ftalater i Dr Browns polypropylenflaskor.

Jag misstänker att du blandat ihop det med andra sorter av Dr Brown som har den "gamla" plasten vilken de allra flesta märken hade innan larmet.

Jag får faktiskt be om ursäkt och dra tillbaka mitt påstående ..

Jag blandade inte ihop men källan var gammal och Dr brown har efter det tagit fram en giftfri flaska.

Ber om ursäkt för misstaget :)

Jag som inte fixade att amma fick ersättning på bb. När vi skulle hem bad jag sambon köpa så det fanns hemma, medan jag tragglade med amningen. Om du vet att du inte ska amma kan du ju ta med egen om du vill, annars kommer personalen se till att bebisen får det den behöver ändå.

till varma vätskor har vi mam ultivent då de är den enda flaska som enligt konsumentverket är godkänd för det syftet, den släpper inte ifrån sig gifter vid punktkokning(mikro) som andra hårdplastflaskor. nu vet jag inte om esskas nya märke reko har lyckats ta sig in på den listan oxå, det ska jag låta vara osagt, den ska iaf vara av s.k "eko-plast" det är möjligt att fler flaskor uppfyller kraven nu än sist jag kollade.
till vatten och mjölk m.m har vi både esska och nûby och någon flaska från g-kås våran pojk är inte alls kräsen när de gäller flaska bara det kommer vätska:)

comfort: g-kås flaskor fungerar inte alls med välling o sånt tjockare pulvret blir lixom kvar i flaskan, men det smidiga är att esskas dinappar passar på de flaskorna:)

Senast ändrad:

Knapp.

Ni som säger att det är fyra delar på Mam Ultivent, hur räknar ni? Jag får det till fem delar per nappflaska?

Såg någon som rengjorde nappen med tandborste, jag gör så att jag vänder den ut och in när jag diskar, så diskar jag både in- och utsida med disksvampen, funkar super. Sedan kokar jag både den vita gummibottenplattan och dinapparna med jämna mellanrum, liksom napparna.

TS: Tycker att Mams UltiVent funkar superbra, de rekommenderar jag. Fast å andra sidan var han äldre när vi började med flaska, det kanske är annorlunda för dig som ska flaska från början.

(Hade jag vetat hur less jag skulle vara på att diska nappflaskor hade jag köpt diskmaskin. Och då är det inte ens alltid jag diskar ur nappflaskorna helt när jag ska göra ny. Var det nyligen han fick ur en flaska har jag inga problem med att skölja ur eller bara diska ur den snabbt innan jag fixar nästa. Men det ska ju inte ha gått så lång tid emellan såklart.)

Det är fem delar :)

Botten

Gummiring till botten

Själva flaskhalsen

Ringen som håller fast dinappen

Dinappen

:D

Jag har testat diskmaskin, men tyckte inte det funkar särskilt bra. Det blir lätt en fet hinna kvar i flaskan, så jag väljer att handdiska.

comfort: g-kås flaskor fungerar inte alls med välling o sånt tjockare pulvret blir lixom kvar i flaskan, men det smidiga är att esskas dinappar passar på de flaskorna:)

Tack för tipset!!
Köpte även hem en wide-neck flaska, de har ju större hål så den funkar väl? men som sagt, mycket smidigare att bara behöva köpa nya dinappar:D

kl

Här har MAM ultivent också varit en riktigt höjdare (och är fortfarande). Jag tycker inte alls att den är besvärlig att diska, men My har ju alltid ammats så hon har bara druckit välling i flaska.

Vi kör handdisk och diskmaskin om vartannat och kokar delarna någon gång i veckan. Fungerar jättebra.

Cala: Vi har också köpt en MAM drink easy, men vi får den inte alls att fungera. Varje gång My har druckit ur den är den en stor pöl med välling runt hennes kudde efteråt (det är ju mörkt så jag ser inte riktigt vad som händer :D). Vi verkar liksom inte få till det så att det inte bildas något vakum. Vad gör vi för fel tror du?

//Julia

Jasså?

Kanske beror på vilken diskmaskin man har ? Jag har då aldrig haft någon hinna kvar i flaskorna när vi kört dom i diskmaskinen :)

Jag vet att det blivit så ibland i mammas diskmaskin, men inte i min svärmors. Jag har även lyckats få en del att ramla ner under korgen i mammas diskmaskin, och den var snudd på omöjlig att få ren sedan. Jag har fått för mig att det beror på att det finns lagrat fett i diskmaskinen, kanske beror på märket på diskmedlet? (För jag har även märkt det på stekpannor han handdisk, med Yes får jag bort den feta hinnan på stekpannor, med andra märken får jag inte bort den feta hinnan. Testa att häll lite Yes i diskmaskinen innan du kör nappflaskorna, eller byt märke på maskintvättmedlet? :)

njä, jag diskar gärna nappflaskorna, de är inte så jobbiga tycker jag. Vanesak.
Men tack:)

Det tycker jag inte heller, om vi inte lyckas vänta med att diska så det är både en full diskho och sedan alla nappflaskor. Då är jag rätt less. :p (Det var värre förut, när vi hade åtta-nio flaskor. Nu har några fått fötter så vi har bara fem, lite mer behändigt. :D)

till varma vätskor har vi mam ultivent då de är den enda flaska som enligt konsumentverket är godkänd för det syftet, den släpper inte ifrån sig gifter vid punktkokning(mikro) som andra hårdplastflaskor. nu vet jag inte om esskas nya märke reko har lyckats ta sig in på den listan oxå, det ska jag låta vara osagt, den ska iaf vara av s.k "eko-plast" det är möjligt att fler flaskor uppfyller kraven nu än sist jag kollade.
till vatten och mjölk m.m har vi både esska och nûby och någon flaska från g-kås våran pojk är inte alls kräsen när de gäller flaska bara det kommer vätska:)

Jag sökte på konsumentverket både på nappflaska och mam ultivent men fick ingen träff. Har du någon källa?

Jag förstod nästan det. Ingen fara, jag tyckte bara att det var synd om någon skulle bli avskräckt eftersom vi har så bra erfarenhet av flaskan.:)

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 158
Senast: lizzie
·
Gravid - 1år Här kommer min underbara förlossning som jag mer än gärna delger mig av for en positiv bild av hur det kan vara! Orkar dock inte fixa...
Svar
8
· Visningar
2 588
Senast: paradiset
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka