Tips på bra appar till Ipad

Ajda

Trådstartare
Jag behöver tips på bra appar till Ipad. Vi har haft en i ett år men jag har inte förstått det "stora" med den och barn. Visst finns det roliga appar men de flesta är antingen för simpla eller för svåra för Tuva som är 4 år.

Pussel hittar jag bara jätteenkla eller för svåra.

Skulle gärna ha en enkel app med bokstäver eller siffror.

Sv: Tips på bra appar till Ipad

Hur mycket kan hon? Är det för att lära sig bokstäver och siffror, eller för att lära sig räkna och läsa?

Den finns en så som heter Lola Alfabetståg (tror jag) som är väldigt pedagogisk och väldigt rolig. Den använder jag tillsammans med barnen på min förskola där jag jobbar, de är 4år. Finns även en Lola app som handlar om siffror som heter lolas mattetåg!

Abc-spelet är en svensk, enkel app som är rätt rolig när man ska börja lära sig alfabetet och läsa/skriva litegrann.

Pappasappar listar många jättebra appar. Annars vill jag tipsa om alla toca apparna, superroliga. dr pandas appar går också varma här. Filimundus som gör pettssonappen (den är också kanonkul) gör flera bra appar.

Över lag tycker jag det finns mer till ipad än till android tyvärr.

Lyssna och läs- en rolig och lagom svår app där man tränar bokstäver, bokstävernas ljud och att koppla ihop ord med bilder. My älskar den!

Lolas alfabetståg och Lolas mattetåg är också kul, kanske lite lätt?

Skrivis- helt ok

Räkna med Ellioth- svår bara som den är men om man kombinerar med en tallinje och en pärla som man kan hoppa på tallinjen med så är den kul.

Pettsons uppfinningar 1 och 2 är suveräna. Roliga och utmanar tanken!

Lego har en rolig app som är mest lek och lite bygge.

Memoryspelet (med en elefant som logga) är en bra memoryapp

Sen har vi en app som heter Animal Kingdom eller Animal Draw där man kan färglägga på olika sätt och spela ett lättare spel som barnen kan roa sig med länge. Engelska.

Lunchbox är oxå en app som de roar sig med länge, en apa på loggan. Lite pussel, lite spel, lite memory och sådant ingår där. På engelska.

Senast ändrad:

Tack alla för bra tips!

Lolas alfabetståg får jag bara upp på engelska? Varför blir det så?

Här kommer lite blandade appar som E gillar;

Just nu är det mest Hugo Race, Hugo Retro och Subway Surf som gäller men det där går i vågor.

Apparna från Toca Boca är också favoriter (Toca Doctor, TocaMonster och Hair Salon).

Pettsson

Lolas Alfabetståg

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 828
Senast: Anonymisten
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 167
Senast: LiviaFilippa
·
Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 698
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 622
Senast: Farao
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar