Ramona
Trådstartare
Jag hade tänkt att köpa en present till en person som planerar sin första kull till våren. Eftersom denna personen är väldigt osäker och frågar massor så tänkte jag köpa en jättebra bok till henne om avel och uppfödning. Boken ska inte handla om hur man väljer hane och vad man ska tänka på inför parning, för det är personen bra på. Utan jag vill att den ska ta upp själva valpningen, vad som kan gå fel, bilder på hur det ska se ut när moderkakorna kommer ut etc.
Jag surfade lite på de bokhandlarna som finns online, men tycker inte att jag hittade så mycket. "Uppfödarboken" känns lite för grundläggande för vad jag letar efter, det är trots allt en ganska så kunnig person, om än lite osäker på sig själv.
Har ni några tips på bra, kunniga seriösa böcker om valpning och den första tiden i valparnas liv?
Jag surfade lite på de bokhandlarna som finns online, men tycker inte att jag hittade så mycket. "Uppfödarboken" känns lite för grundläggande för vad jag letar efter, det är trots allt en ganska så kunnig person, om än lite osäker på sig själv.
Har ni några tips på bra, kunniga seriösa böcker om valpning och den första tiden i valparnas liv?