Tips på belöning?

Gratis är extra bra nu när jag sparar pengar till en resa :up: Det roliga med att vara inflyttad till en stor stad är att det finns så många områden att upptäcka, det känns faktiskt lite lockande! Det brukar jag bli glad av!

Vilka är dina favoritmuseum?

Jag är väldigt intresserad av historia så jag gillar Historiska museet, Halwyska palatset och Medelhavsmuseet.

Medeltidsmuseet tycker jag var en besvikelse. Jag ser fram mot när Stockholms stadsmuseum och Nationalmuseum öppnar igen efter renoveringen.

Jag gillar även Fotografiska men det är ju inte gratis.

Här är en lista över gratismuseum
http://www.gratisistockholm.nu/showObjects.aspx?categoriesId=4

Jag är väldigt intresserad av historia så jag gillar Historiska museet, Halwyska palatset och Medelhavsmuseet.

Medeltidsmuseet tycker jag var en besvikelse. Jag ser fram mot när Stockholms stadsmuseum och Nationalmuseum öppnar igen efter renoveringen.

Jag gillar även Fotografiska men det är ju inte gratis.

Här är en lista över gratismuseum
http://www.gratisistockholm.nu/showObjects.aspx?categoriesId=4

Tack! Den där blir perfekt hela hösten :up: Och så var det det där med att inte göra allt i vardagen så man inte har något särskilt kvar till särskilda tillfällen...:angel:

Det kanske låter lite hårt, men tyvärr tycker jag att en del muséer har blivit lite för barninriktade. Det är väl jättebra att väcka intresset hos barn och ungdomar, men jag vill gärna inte behöva trycka på femtioelva olika knappar i olika färger och former för att få fram informationen vid en monter. Men det kanske är jag som blivit en smula tråkig med åren :rofl:

En stor kopp med varm hemmagjord choklad med massor av grädde i? :love:

Eller något man inte brukar kosta på sig till vardags. Jag brukar till exempel inte köpa blommor, de står ju sig inte = lyxutgift :o :D
Men när jag kostar på mig en fin blomma är den ju så fiiiiin ! Och eftersom det är så sällan jag köper blommor så går jag runt och lägger märke till den och blir glad varje gång jag ser den.
Gud så fånigt det låter :rofl:

(...) men efter jobbet är jag ofta trött och det blir ju större avstånd mellan hemmet, jobbet och vad jag nu ska göra i en större stad. Senaste två åren har jag dessutom varit väldigt nära att krascha in i väggen och därför prioriterat vila och att umgås med vänner på den energi jag haft kvar.
Lata dig? Bara ligga i soffan och kolla på film eller lyssna på musik? Och om du så småningom blir hungrig, så ringer du efter pizzaleverans :)

En stor kopp med varm hemmagjord choklad med massor av grädde i? :love:

Eller något man inte brukar kosta på sig till vardags. Jag brukar till exempel inte köpa blommor, de står ju sig inte = lyxutgift :o :D
Men när jag kostar på mig en fin blomma är den ju så fiiiiin ! Och eftersom det är så sällan jag köper blommor så går jag runt och lägger märke till den och blir glad varje gång jag ser den.
Gud så fånigt det låter :rofl:

Jag förstår precis :D Jag brukar också lyxa till det med en blomma ibland och blir så glad av det! Att ställa fram tulpaner på vårkanten är verkligen så :love:
Nu har jag dock redan blommor framme som jag njuter av så den grejen är redan tagen...

Lata dig? Bara ligga i soffan och kolla på film eller lyssna på musik? Och om du så småningom blir hungrig, så ringer du efter pizzaleverans :)

Oh vad det skulle krypa i mig...! Har tyvärr inte ro i kroppen just nu för det, skulle bara ligga och känna dåligt samvete för att jag inte gör något av allt jag borde...

Lite fler tankar från mig.
På kvällen brukar jag (om jag inte är för trött) lyxa till det på olika sätt. För mig är behöver inte lyxen vara speciellt svår eller dyr.

Tex. Lugn musik, låt om havet eller regnskogen. Tända ljus och olika aromer som man häller ovanför ett ljus.
Massage på det så blir man helt avslappnad :love:. Har du inte tillgång till någon som ger dig massage kan du använda dig av spikmatta. En plastpoll som trycker på olika punkter. Eller en massageapparat.

Hinner eller vill man inte åka någonstans så en film när som helat under dagen. Har en popcornmaskin som jag fick för några år sedan och då kommer den till användning :). Tycker det är mysigt när familjen ser på film och väldigt enkelt ändå att genomföra. Blir kanske någon gång i veckan.

Badkar har vi inte utan badbalja eftersom alla badrummen är minimala. Så jag beställde en badbalja för vuxna och är så nöjd :up:!

Bastun är ganska ny och helt fantastisk. Dessutom blir hyn helt annorlunda. Musklerna slappnar av och man är verkligen i nuet.

Jag brukade tidigare tända ljus, spela någon avkopplande musik och ta ett långt bubbelbad när jag hade badkar. Höjden av lyx att lyssna till bra musik och bara koppla av och njuta i fulla drag av ett varmt bubbelbad. :love:

Ja det är mysigt! Brukar ofta bada på hösten/vintern men har inte kommit igång än...måste köpa på mig lite trevligt bubbel!

Just shoppa ser iaf nte jag som någon som helt belöning och heller inget som ska vara det. Visst många som ser det som belöning men det känns osunt. Finns mkt annat att göra och unna sig. :)
Varför då? Om man i normala fall är rätt "snål" så kan det väl vara en trevlig belöning att unna sig själv en ny klänning, en snygg lampa, en bok, eller vad det nu är man har gått och längtat efter? Förstår nog inte riktigt varför det skulle vara "osunt"?

Köp några aktier. Har man tur växer pengarna och du slipper "slösa". Mkt mkt roligare än en trisslott. Tycker jag.

Aktier är bättre investering än en trisslott, helt klart! Det är dock lite olika saker för mig. Jag köper och säljer aktier som en del av mitt långsiktiga sparande men det är lite annat tänk än en "belöning", mer använda hjärnan än hjärtat. Men jag har sett över mina konton idag och har lagt in ett par ordrar faktiskt, och jag tycker ju att det är kul att se över mitt aktieinnehav så det var trevligt att lägga lite tid på det idag!

Och så blev jag sugen på att skrapa en trisslott, så det ska jag faktiskt köpa ikväll! Så tack för det tipset även om det inte var riktigt så du menade ;)

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en omplaceringshund (staffe/blandras) som tros vara 12-14 år gammal. Han är adopterad från Irland och jag vet inget om hans...
2
Svar
30
· Visningar
7 434
Senast: Ajda
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 555
Senast: Imna
·
Äldre Satt på jobbet i går natt, hade inte mycket för mig och surfade lite på mobilen. Var inne på fb och såg att en vän till mig delat en...
28 29 30
Svar
599
· Visningar
49 099
Senast: Oldie
·
Kropp & Själ Utan att gå in på alla detaljer - jag funderar på att ev försöka ta tag i min vikt. Men jag har många kilon som ska bort, det handlar...
65 66 67
Svar
1 321
· Visningar
169 462
Senast: gul_zebra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?