Denna vecka har jag utfört en prestation värd att uppmärksamma. Då jag inte är så bra på att känna mig vare sig nöjd eller stolt över det jag gör så tänkte jag att jag åtminstone kan belöna mig själv med något trevligt för att uppmärksamma det här. Men jag lyckas inte! Jag har godis hemma och tänkte att jag kan åtminstone äta godis till middag…! Men nej, det är inte så gott att det är värt kalorierna då jag just nu försöker gå ner i vikt. Öppna en flaska vin? Det gillar jag mer än godis…! Men nej, dels ger det också mycket kalorier och dels vill jag vare sig belöningsdricka eller tröstdricka just alkohol. Köpa något trevligt i helgen? Nej, jag behöver spara pengar till en kommande resa vilket jag prioriterar, och dessutom brukar jag köpa det jag vill ha om det känns motiverat och jag har råd så det funkar inte riktigt som belöning…för jag kan ju inte köpa något jag inte har råd med eller inte vill ha Och jag har så dålig karaktär så jag har inga ”förbud” eller dylikt som jag lyckas hålla i vardagen och som jag därför skulle kunna tillåta mig själv idag eller i helgen...
Så jag behöver inspiration…! Vad gör ni när ni vill uppmärksamma att ni åstadkommit något extra bra?
(Har testat även att tröstäta, -dricka, -shoppa också…lyckas inte med det heller )
Så jag behöver inspiration…! Vad gör ni när ni vill uppmärksamma att ni åstadkommit något extra bra?
(Har testat även att tröstäta, -dricka, -shoppa också…lyckas inte med det heller )