Tips på antibit medel

Skye

Trådstartare
Min unghäst gillar att tugga på grejer, någon som har tips på något som smakar riktigt illa?
Har testat alla antibitmedel från Börjes och Hööks och "kannibalspray" för grisar.

Min unghäst gillar att tugga på grejer, någon som har tips på något som smakar riktigt illa?
Har testat alla antibitmedel från Börjes och Hööks och "kannibalspray" för grisar.
Bästa lösningen är nog tror jag att komma på varför den tuggar så mycket på grejer. Jag ser det som ett beteende hästar har oftast när dom är lite åt det frustrerade och rastlösa hållet. Se över hur hästen är uppstallad och fundera på om det är rätt för den.

Blue horse stable intact (inte samma som deras antibit spray som inte är lika effektivt). Dock är där capsacin i som är på dopinglistan. Håller min krubbitare från icke bitvänliga ställen, hon behöver bara känna lukten för att gå någon annan stans. Antibit sprayen brydde hon sig inte alls om.

Unghästar gillar att tugga på saker.

Crib halt - kladdig salva i burk - pensla på ett lager på boxkanten och täcken du vill skydda.

sprayen funkar tyvärr inte bra, utan det är den kladdiga i burk du ska ha.

Brukar skämtsamt kalla min häst för pirayan. Han har ätit upp en hel box.

6308408B-3E24-49B5-B1D0-4779B818D9E2.jpeg

Något så enkelt som längre utevistelse och ett hönät med halm inne har tagit bort bekymret med att han äter på sin box. Ingen spray i hela världen fick honom att sluta. Han behövde något att få fippla lite med emellanåt bara 🤷🏼‍♀️

Har använt Leovet Anti-Bite till mjuka saker som exempelvis täcken och boots i hagen. Tycker det är bäst av de som finns i sprayform.

Crib halt har jag använt. Klibbig massa men det gör att vissa stolpar i hagen har klarat sig samt att en del täcken kan hålla en hel säsong när gnag-olle hemma kommer igång.

Liknande trådar

Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
832
Senast: Fiorano
·
Hästvård Kanske konstigt ämne under kategorin ”hästvård” men jag har en nykastrerad unghäst som enligt veterinären måste röra på sig ordentligt...
2
Svar
23
· Visningar
3 113
Senast: Freazer
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
936
Hundhälsa Jag vet att det finns en del trådar som detta men väljer ändå att starta en ny. Vi behöver byta foder på Ascot, från färskfoder till...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
10 144
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Senast tagna bilden XV