Sv: Tips om hundfoder
Aha! Tack så mycket. Jag har aldrig tänkt så förut. Dock visste jag att det som står först är det som är mest av osv.
Delvis knapp
Undra också vad du/ni tycker om Royal Canin? Jag gav det till min första vovve när han va valp. Och han va super fin i magen och päls. Och jag kommer ihåg att trots att han va valp så behöver jag inte ge alls mycket mat. 18 kg säck räckte i över 6 månader!
Detta va innan jag hade lärt mig innerhållet. Och nu när jag läser på innerhållet så är jag skepiskt!
Medium Adult
Torkad fågel, vetemjöl, majsmjöl, majs, vete, animaliskt fett, hydrolyserat animaliskt protein, torkat fläskköttsprotein, betfiber, fiskolja, sojaolja, jäst, mineral, jästhydrolysat, äggpulver.
Men det är så många som ger detta fodret och är skit nöjda! Men om jag har lärt mig rätt nu så innerhåller detta fodret mycket spannmål?
Det jag är ute efter är hundmat som inte innerhåller allt för mycket ingredienser, så lite spannmål som möjligt, man inte behöver ge så mkt utav, och som inte är alltför dyrt heller (som det ser ut nu)
Och som sagt så är jag inte så nöjd med Doggy. Jag provade Standardt i vintras men det slutade inte alls bra trots att jag hade vant dem vid det som man ska plus lite längre. Och jag har ingen vidare lust att prova igen. Det är inte kul att ha fullt med diarre i rumpan på en collie och få tvätta dem 4-5 ggr om dagen på 3 hundar!
Sen är det ju inte bra att prova en massa olika hundfoder på kort tid.
Blää...Ger snart upp när det gäller hundmat. Speciellt när jag har svårt att få tag på det och enbart kan beställa från foderbilen..