Tips om hundfoder

Sv: Tips om hundfoder

Jag köpte en fristående frys! Egentligen ville jag ha en liten box, men det blev ett halvskåp och det räcker precis när förråden fyllts på.

Vomen som jag köper från Jipotimas o ibland Klass köttkross från zoo butik är förpackade i plastkorvar, jag tar på mig plasthandskar o klämmer ut innehållet, sen drar jag av mig ena handsken ut o in med förpackningen inuti, inget slabb.

Japp, det är så billigt som det står. Nackdelen är att det tar en del utrymme i frysen. En förpackning brukar precis få plats i en låda i en skåpfrys.

Börja med standardvarianten (vit) och följ anvisningarna. Sen får man testa sig fram till exakt hur mycket just din hund ska ha.

Okej, det är ju nackdelen då vi själva fryser in kött och mat så vi har mat i 1 månad och det fyller hela frysen. Men jag ska verkligen spara länken och så får vi se hur det bli i framtiden!

Okej det ska jag komma ihåg!:laugh:

Jag har Fodax grön till mina gamla kastrater som lätt går UPP i vikt. Jag kan ge ganska mycket av det fodret utan att de lägger på sig ett gram. Bra tycker jag, för då kan de äta sig mätta. Enligt Fodax varudeklaration ska ändå fodret ligga ganska högt i både fett och protein? Så jag gissar att smältbarheten är lite halvdålig. Har tidigare gett Nordic, men då kunde de knappt titta på maten utan att bli feta som julegrisar.

Om du väljer Fodax så gå på en fetare variant direkt. De brukar tycka att färskfoder är godare än torrisar också, så du kan säkert få i honom lite extra om det skulle behövas.

Okej tack för tipset =)

Liknande trådar

Övr. Katt Hej! Trodde aldrig i mitt liv att jag skulle skriva ett enda ord i Bukefalos Kattforum - men nu händer det! Jag har aldrig varit så...
2
Svar
25
· Visningar
2 873
Senast: Puffindog
·
Övr. Hund Jag har planer på att resa utomlands med vovvarna och vandra i ett par veckor. Skulle vara fruktansvärt roligt :) Har en stor...
Svar
2
· Visningar
1 478
Senast: linnsan
·
Hundhälsa Från att ha vart en otroligt petig och kräsen hund med maten i tre år har min hund gått över till att bli ett matmonster på 4 år som...
Svar
17
· Visningar
2 076
Senast: Lyan
·
A
Övr. Hund Folk med trist ton och elaka kommentarer gör sig inte besväret att skriva något.. Jag och sambon har 2 vovvar. Hans är en 2-årig...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
12 897

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Orolig katt i bil
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat