-----
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ni låter som perfekta kattägare! Foder är extremt viktigt att tänka på. Då katter inte har någon törstreflex bör (ska enligt mig) man ge blötfoder, barf eller färskfoder. Torrfoder bidrar inget alls till en frisk katt. Vi har fyra katter. Två raskatter och två huskatter, en från katthem och en katt vi hittade ute. Huskatterna är de trevligaste faktiskt. :-)
Har inga egentliga tips mer än att träffa katten flera ggr och fråga om dess bakgrund. Hemlös eller haft hem etc. Två katter har mkt sällskap och nytta av varandra.
Ser inga nackdelar!
Värt att notera är iofs att två katter inte på långa vägar är dubbelt så jobbigt som en katt, och så har de varann som sällskap om man inte är hemma. Vi förlorade en av våra två kattbröder i våras, och det märktes på den kvarvarande att han blev mycket lugnare när vi efter några månader skaffade ny katt, även om det inte var samma sak som att ha brorsan. Katthemmen har ju också ofta katter som gärna vill fortsätta bo tillsammans, så man vet att man får två som redan trivs ihop.Vi skulle nog helst bara skaffa en katt.
Grattis till ett bra beslut. Ni kommer inte att ångra er.
Jag har två innekatter, devon rexar. De fäller inte så den biten vet jag inget om. Allt är bra med att ha katt möjligen med undantag för att rensa lådan. Mina klöser inte på möbler, river ingenting utan är bara charmiga och helt okomplicerade. Jag älskar mina katter av hela mitt hjärta och jag skulle kunna sitta och titta på dem i timmar. De är fantastiskt vackra och riktiga clowner med alldeles unika personligheter och oerhört underhållande egenheter. Den ena vill ligga runt halsen på en, sitta på axeln när man lagar mat och piper och piper tills man plockar upp henne. Hon älskar mig mer än alla andra. Den andra lägger sig på allt som man försöker koncenterar sig på, tidning, matteläxa, tangentbord...Hon skulle aldrig tjata om att bli buren. Om man ligger sjuk eller har ont kommer hon och lägger sig hos en. Det slår aldrig fel.
Bra beslut att ta er an en omplacering. Jag kan inte det pga allergi.