K
Krizz
Sv: Tips om bra insektsmedel (Sammanslagen)
Funkar Sommarsprayen på bromsar och getingar oxå?
//Krizz
Funkar Sommarsprayen på bromsar och getingar oxå?
//Krizz
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Thera skrev:Mitt absolut bästa tips är att försöka hålla hästen hyffsat ren och fräsch. Till exempel vara noga med att svampa av svett, hålla svansen fräsch, bada och så vidare.
Nu på sommaren badar jag min häst ungefär en gång i veckan, använder ett milt schampoo med aloe vera från Fiebings som är kanon. Hästen blir blank och fin, luktar fräscht och all skit bara rinner av. Svansen tvättar jag ibland ännu oftare. Så länge man har ett milt schampoo är det ingen fara.
Jämför man henne med de tre skitgrisarna hon går med så är det ingen tvekan om vem som har absolut minst insekter på sig.
Köpte ett nytt spray idag också som verkar kanon, det heter "Mygg och sånt" och enligt förpackningen har undersökningar visat en effektivitet på 91 % även efter 8 timmar, vilket låter kanon! Luktar gott också, som pepparmint. Köpte mitt på CityGross (Eko).
Thera skrev:Bekämpningsklass 3 är det, kostade runt 170 kr för 500 ml.. Lär finnas på Eko eftersom de har samma sortiment som CityGross här hemma.
AnnikaH skrev:Funkade på bromsar, hästflugor mm i allafall i fjol. Var mycket nöjd med den.
Tyvärr har jag inte fått tag i något i år, tydligen slut på Eko där jag köpte det. Nu testar jag ngt som heter PROB Hästdeo, tycker inte det funkar lika bra som Equimin Sommarspray.
Tycker ärligt talat att den är värdelös.Tycker inte att renons har funkat för mig överhuvudtaget Kan du inte skaffa en huva med öron?Sanette skrev:Ni som använder Renons flugkräm tycker ni att den fungerar? Kan man använda den innuti öronen?
Andra produker har ej fungerat särskilt bra utom den hemgjorda med citronella o andra oljor mot flygande kryp. Billigt att göra själv förresten.
sandia skrev:Jag brukar lägga i vitlök i fodret. Först bara för att min häst har hosta men sen även för att de funkar även mot flugor och mygg..
Sen hittade jag ett myggmedel på vitlök , matolja och citron.
ca 4 dl matolja
2-3 klyftor pressad vitlök
ca 1-2 tsk citron
De luktar inte så gott och man får smörja ca varannan timma iallafall jag, men flygorna och myggen håller sig borta!