Sv: Bästa insektsmedlet?
Andvänd varmvatten! och värm upp flaskan så blir oljorna inte i klumpar medans du sprutar och blandar!
Andvänd varmvatten! och värm upp flaskan så blir oljorna inte i klumpar medans du sprutar och blandar!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
bigganl skrev:Enkelt att göra själv (och helt naturligt): Koka upp 1 liter vatten med 4 msk Timjan. Låt stå över natten. Sila bort Timjanen och tillsätt 3-4 dl vanlig grönsåpa. Det har jag använt i 3 somrar nu och det funkar jättebra.
tintilar skrev:Dags att sätta igång att skydda hästarna mot insekterna och i år har jag tänkt göra mitt eget flugmedel då det fungerar minst lika bra och säkert är mer hälsosamt.
Problemet är att jag glömt vad man ska använda och hur mycket, någon som kan fylla i?? Eller har ett eget recept?
Jag vet att det inte är superviktigt hur mycket av allt man använder men ett recept kan ändå vara bra att utgå ifrån.
Det jag hade:
Mat/raps/oliv/solros- olja (vilken sort?, hur mycket?)
Citron (hur mkt?)
Vitlök (hur mkt?)
sen har jag för mig att det var ngn krydda också, men jag kan ha fel..
Vad har jag glömt? Alla tips välkomna.
har för mig att granngården har den . och börjesmysis skrev:men RB86 då? Var kan man köpa det?