Jag ska då ställa ut min sheltie för första gången både för mig och henne, hon kommer vara ganska exakt 5 månader och det är då en inofficiell valp utställning. Jag är helt och hållet nybörjare inom detta och börjar bli ganska nervös nu
Har läst på så mycket som möjligt men det är ändå en del saker jag undrar över:
• Det står att vår grupp börjar kl 9.00 och att hon bedöms som 25e hunden, hur vet man då när det är just vår tur? Eller ska alla i just den gruppen gå in i ringen kl 9.00?
• Det står något om veterinärbesiktning senast 30min innan, vad menas med det?
• Något speciellt vi ska ta med oss?
• Är det bäst att bada hunden 2dar, innan 1dag innan, samma dag?
Har tränat en del på att stå still på både golv och bord, kolla tänder, trava på vänster sida och så, är dock lite orolig att hon blir väldigt ofokuserad när det är fullt med andra hundar
Sen håller hon även på att tappa sina valptänder så det ser lite roligt ut i munnen då hon ärtandlös på vissa ställen, kan det påverka bedömningen?
Berätta gärna lite allmänt om hur det går till och saker man bör tänka på !
Har läst på så mycket som möjligt men det är ändå en del saker jag undrar över:
• Det står att vår grupp börjar kl 9.00 och att hon bedöms som 25e hunden, hur vet man då när det är just vår tur? Eller ska alla i just den gruppen gå in i ringen kl 9.00?
• Det står något om veterinärbesiktning senast 30min innan, vad menas med det?
• Något speciellt vi ska ta med oss?
• Är det bäst att bada hunden 2dar, innan 1dag innan, samma dag?
Har tränat en del på att stå still på både golv och bord, kolla tänder, trava på vänster sida och så, är dock lite orolig att hon blir väldigt ofokuserad när det är fullt med andra hundar
Sen håller hon även på att tappa sina valptänder så det ser lite roligt ut i munnen då hon ärtandlös på vissa ställen, kan det påverka bedömningen?
Berätta gärna lite allmänt om hur det går till och saker man bör tänka på !