Tips och goda råd..

Sv: Tips och goda råd..

Jo... det är lite svårt med min "skvallertant" han har en tendens att använda ordet "broke" på alla möjliga skador.. allt han verkade veta var att det hände en olycka med hennes ben när "sonen" skulle knäcka henne.. typ. Men han har inget hört om att dom skulle avlivat henne, bara att benen är paj...

på sätt och vis, som jag skrev innan, hoppas jag att hon står på ängarna i trapalande, och på sätt och vis så hoppas jag innerligt att hon lever och är i någotsånär skick...

Gudars.. jag kan inte sluta tänka på henne..

Jo det är väl nått liknande min criollokille utsatts för det är vardagen i argentina. om ni läser om rasen så skriver dom att dom inte vet riktigt hur dom ska kunna stoppa tämjningen av criollohästarna hos dess gauocher (argentinska cowboys rednecks) mkt hemskt.
Du borde kunna anmäla det för det landdets polis rota lite på nätet. Tyvärr så är det nästan bara svergie som har djurskyddlagar.
Men nått måste man kunna göra. Det går mkt hästbussar fina sådana med travhästar mellan svergie och frankrike. Sen var Mels Appaloosa nere och lämna en av sina avelshingstar i frankrike och då körde dom själva. Dom är jätte trevliga du kan bara fråga dom vad som behövs. Men det mesta går att lösa med pengar.(Tyvärr)
Säg till om vi kan hjälpa dig på nått sätt. Kram och sov sött. Läs svarta hingsten innan du somnar så du blir trött och kliig iögonen så kan du nog somna sen. ha n bra allahärtans natt!:love:

Jo det är väl nått liknande min criollokille utsatts för det är vardagen i argentina. om ni läser om rasen så skriver dom att dom inte vet riktigt hur dom ska kunna stoppa tämjningen av criollohästarna hos dess gauocher (argentinska cowboys rednecks) mkt hemskt.
Du borde kunna anmäla det för det landdets polis rota lite på nätet. Tyvärr så är det nästan bara svergie som har djurskyddlagar.
Men nått måste man kunna göra. Det går mkt hästbussar fina sådana med travhästar mellan svergie och frankrike. Sen var Mels Appaloosa nere och lämna en av sina avelshingstar i frankrike och då körde dom själva. Dom är jätte trevliga du kan bara fråga dom vad som behövs. Men det mesta går att lösa med pengar.(Tyvärr)
Säg till om vi kan hjälpa dig på nått sätt. Kram och sov sött. Läs svarta hingsten innan du somnar så du blir trött och kliig iögonen så kan du nog somna sen. ha n bra allahärtans natt!:love:

Jag har en transport själv, och har fixat en chaffis och en machoman som åker med.. tjejerna i stallet där jag har min häst sköter henne om det kommer dit hän, morsan åker ev. med och isf så sköter en av våra elever om stallet hemma ett par dagar tills vi e tebax.. Boxplats är fixad, en 12 kvadrat stor box med fint fönster och snäll boxgranne står och väntar..

jag har annat på hela familjen jag kan anmäla - men jag hoppas innerligt att det går utan bråk.. om hon nu lever överhuvudtaget...
Jag vågar knappt hoppas..

Finns hon inte mer så sitter det en väldigt arg och ledsen tös här som kommer skrika och gorma så hela europa hör.. Det lär jag göra ändå förvisso..

Har börjat skissa på en idé....

Jag har en transport själv, och har fixat en chaffis och en machoman som åker med.. tjejerna i stallet där jag har min häst sköter henne om det kommer dit hän, morsan åker ev. med och isf så sköter en av våra elever om stallet hemma ett par dagar tills vi e tebax.. Boxplats är fixad, en 12 kvadrat stor box med fint fönster och snäll boxgranne står och väntar..

jag har annat på hela familjen jag kan anmäla - men jag hoppas innerligt att det går utan bråk.. om hon nu lever överhuvudtaget...
Jag vågar knappt hoppas..

Finns hon inte mer så sitter det en väldigt arg och ledsen tös här som kommer skrika och gorma så hela europa hör.. Det lär jag göra ändå förvisso..

Har börjat skissa på en idé....
ok men du, var försiktig ger han sig på oskyldiga djur så kan man aldrig veta vad han ger sig på. Usch jag vill åka med. Men risken är att mitt vakra temprament börjar tryta och vi får med oss 2hästar hem. Lycka till när åker ni?

ok men du, var försiktig ger han sig på oskyldiga djur så kan man aldrig veta vad han ger sig på. Usch jag vill åka med. Men risken är att mitt vakra temprament börjar tryta och vi får med oss 2hästar hem. Lycka till när åker ni?

Jag måste veta om hon lever först...

Haha, mitt temperament är ganska rejält det med.. fast jag e rätt liten så förutom en massa ljudvolym och en eller annan tung sak som flyger genom luften kan jag inte gör så mkt.. Mer än möjligen hyra en lastbil och ta med varenda häst jag får fingrarna över... *sucka* Egentligen ska ingen häst behöva vara i en sådana situation...

Min machoman är en väldigt lugn, stabil, logisk och framför allt väldigt duktig kampsportare.. så jag tror nog han funkar finfint.. >.< om inte annat så är tösen som ev. leker chaufför ganska flink med järnröret som hon så fint sa.. Usch, det här låter hemskt.. som om vi gjorde oss redo för strid... På sätt och vis är det väl det vi gör... men, attans.. >.< jag måste lugna ner mig känner jag...

ta en varm kopp choklad och gå och nanna det ska jag sova alltså gubben väntar fick choklad och kort och en ros idag.men jag kollar läget imorgon förmiddag.
Till en helt annan sak nu har vi pratat igenom en del här och vi ska ta hem 3-4 criollo ston dräktiga och försöka få lite uppfödning här isvergie, det finns ju inte ännu. Jag har kontakt med några i argentina som håller på med galopphästar (Jag med I liten skala) och vi ska kolla vad vi kan hitta osv. Det blir roligt. Jag har ju så kort tålamod när jag har komit på nått vill att de ska hända påen gång när det är nått så roligt. Ha det bra och lycka till jag har glömt vad var de för ras igen. Pass är viktigast annars får man inte igenom nån häst. Jag har förstått att du kan en hel del om mkt är du uppvuen och hjärntvättad i hästfam du med. säg nått jag inte sett el varit med om. Man är lite skadad. Men de är ju så kul.Underbara djur.:banana: :love: :bump: :bump:

*S* Tack...

mjo, jag är nog ganska duktigt hjärntvättad - fast det skyller jag rakt av på mamma och Carl Otto Von Fuch faktiskt :rofl: :rofl: jag kan lite om mycket, men det ska bli mycket om mer ;)

jag är oxå en såndär "nu har jag en idé - NU gör vi den" och allt ska vara färdigt helst igår... :rofl:

jo.. choklad var inte helt fel..

Åter igen..

Tack så hemskt mycket för allt stöd! :love: Jag är helt chockerad över att det finns folk som bryr sig..

precis har hört folk använda broke både till skadad och halt, kanske är det bara så...;)
hoppas du får svar snart!:)

*hoppar upp och ner* JAG ÄR OTÅLIG *håller tummarna hårdare och hårdare*

jag ahr iaf letat rätt på deras telefonnummer.. det är en början, men sen måste klockan bli efter sex för allt jag har är en mobiltelefon ochdet blir så attans dyrt innan sex.. :/

Men.. *pustar* ..då får jag lite tid till att samla mig, dom där människorna tillhör inte mina favoriter direkt..

hej, hoppas att allt ordnar sig!!!!
förresten, du kanske hittar någon mer trevlig märr därnere, med perfekt reining-stam, som vill bo hemma hos mig????

hej, hoppas att allt ordnar sig!!!!
förresten, du kanske hittar någon mer trevlig märr därnere, med perfekt reining-stam, som vill bo hemma hos mig????

*S* Jodå, jag kan tipsa om lilla Scar om hon står kvar, kanon trevlig, har också Shining Spark som morfar.. jag bör ha hennes stamtavla liggande någonstans, jag försökte sälja henne förra vintern när jag avr där nere... om inte annat så finns det sisådär 20 avelsston med föl där.. minst tre valacker och tja.. >.< Det brukar finnas runt 60 hästar där.. vilken färg vill du ha? ;) Fanns ett underbart vackert litet hingstföl där förra vintern, svart liten sak med ett vitt bakben och stjärn, riktig liten drömkille!

Ärsch, är inte du på jobbet? Då kan du ju ringa därifrån:devil:

Jag vill ha en till häst, jag håller på att explodera! Jag vill ha en till häst, jag vill sluta jobba och bara vara i stallet hela dagarna och rida så att min häst kan bli ÄNNU trevligare och så att jag kan bli lite smartare på att rida. SKIT också, jag vill ta hand om ALLA hästar i hela världen och aldrig göra något annat!

Ärsch, är inte du på jobbet? Då kan du ju ringa därifrån:devil:

Jag vill ha en till häst, jag håller på att explodera! Jag vill ha en till häst, jag vill sluta jobba och bara vara i stallet hela dagarna och rida så att min häst kan bli ÄNNU trevligare och så att jag kan bli lite smartare på att rida. SKIT också, jag vill ta hand om ALLA hästar i hela världen och aldrig göra något annat!

jag jobbar inte nu, jag pluggar dubbelheltid.. tog ledigt idag för att "arbeta ikapp mina distansstudier" *harkel* :angel:

jag ösnkar jag kunde sitta i stalllet jämt, hade nog helst av allt sovit i höet också tror jag :rofl:

DUBBEL HELTID?!?!?!?! är du superwoman eller vad?! vad pluggar du för något? det måste bara vara något som är helt sjukt kul för att du ska orka med att plugga dubbelt! du e tokig kvinna!

föresten kan jag tippsa om att sova i halmen istället, de e mycket mjukare än i höt som blir så stickigt ;)

DUBBEL HELTID?!?!?!?! är du superwoman eller vad?! vad pluggar du för något? det måste bara vara något som är helt sjukt kul för att du ska orka med att plugga dubbelt! du e tokig kvinna!

föresten kan jag tippsa om att sova i halmen istället, de e mycket mjukare än i höt som blir så stickigt ;)

Jag läser en heltids textilutb. ettårig grund på folkhögskola.. å så ska jag försöka läsa upp 1000 poäng den här terminen på komvux så jag kommer in på min högskola... >.< Hade eg. tänkt starta eget i år men med blåa regeringen vette katten om jag vågar..

Japp nu håller vi på att kolla upp kontakterna u Argentina för att få hem några Criollo ston som är dräktiga och så en hingst. Sen kan man nog hitta andra ridfärdiga utb som jag kan ta hem för försäljning så slipper jag gå till det andra jobbet hela livet. Sen har jag nog en bra fullblodshäst som kan starta på galoppen ibland. Men nu ska jag seröst satsa på dessa criollos. Man lever bara en gång och vi bor perfekt. Ingen ska stoppa mig nu! Men men måste ju vara serös så det håller i längden så det krävs mkt pengar och tid. Håll tummarna
Jag håller tummarna för de lilla stoet. :idea: :bump: ;)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka