Tips - nederländerna

gadriel

Trådstartare
Ska på semester en vecka i nederländerna nu i sommar och vill gärna ha lite tips på smultronställen att upptäcka. Sista två dagarna spenderas i Amsterdam så gärna lite tips på sevärdheter där också. Vi kommer bo centralt i Nederländerna så vi kan ta oss runt i hela landet.

Jag har redan bestämt att jag vill åka till Piet Oudolf och Jacqueline van der Kloet (trädgårdsdesigners) men sedan har jag inte hunnit kolla upp så mycket.

Vi är intresserade av trädgård, lantbruk, mat och djur. Givetvis hästrelaterade grejer/affärer osv (mest intresserad av körning, AR och western mm.). Saker som har med andra världskriget att göra vill sambon gärna se, museum är också av intresse om det är bra tema. Jag gillar att köpa/kolla faktaböcker.

Vi är nog intresserade av det mesta förutom att ut och festa och ligga på stranden skulle man nog kunna säga (fast sambon vill nog gärna till havet en dag iaf).

Piet Oudolfs trädgård är väldigt nice! Kolla också open lucht museum i Arnhem. När det gäller storstäderna är Haag väldigt trevlig. Alla museum i själva Amsterdam är väldigt turistiga och lite ovärda imo. Om ni gillar ost så åk till Gouda. :)

Piet Oudolfs trädgård är väldigt nice! Kolla också open lucht museum i Arnhem. När det gäller storstäderna är Haag väldigt trevlig. Alla museum i själva Amsterdam är väldigt turistiga och lite ovärda imo. Om ni gillar ost så åk till Gouda. :)

Tack för tipsen! Ska kolla in dom!

Arnhem har vi varit i en gång i höstas men bara på väg hem från frankrike så vi gick bara i centrum en stund innan vi åkte vidare men det vi såg av staden var mysigt. Gouda måste vi ju vekrligen åka till! *ost-älskare*

Nationalparken De Loonse en Drunense Duinen och nöjesparken Efterling :)

I Amsterdam föreslår jag att man skippar kanalturen - eller åtminstone ser över stort vad man åker med! Den båten/bolaget vi åkte med var urtråkig och alla satt med hörlurar och lyssnade på guideband. Tacka vet jag Paddan i Göteborg ;)

Nationalparken De Loonse en Drunense Duinen och nöjesparken Efterling :)

I Amsterdam föreslår jag att man skippar kanalturen - eller åtminstone ser över stort vad man åker med! Den båten/bolaget vi åkte med var urtråkig och alla satt med hörlurar och lyssnade på guideband. Tacka vet jag Paddan i Göteborg ;)

Tack! Efterling har min nederländska kompis pratat om att jag måste besöka så det är nog bäst jag gör det ;). Ska passa mig för kanalturerna, bra att evta :)

Liknande trådar

Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
3 236
Senast: Acto
·
Ridning Viss rambling-varning bör nog utfärdas. 😆 Har, efter snart 2 år i ett nytt land, hittat ett mindre stall nära där jag bor som jag har...
Svar
4
· Visningar
1 683
Hundavel & Ras Hej! Jag planerar att skaffa valp framåt våren/sommaren 2021 men har en hel del beslutsångest och känner att jag behöver hjälp från er...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
8 805
Senast: Red_Chili
·
Fritid Jag ska till Berlin i mitten av maj, vi åker buss och kommer ha 2 dagar till vårt förfogande. Jag har noll koll på staden så bomba mig...
Svar
12
· Visningar
982
Senast: voltis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Skadade hästar och konvalescenter
  • WE-tråden