Tips Londonresa

Rund

Trådstartare
Hej.
Nu är det så att jag skulle behöva ha lite tips ang Londonresa. Min syster fyller 20 och pappa fyller 50 under våren, båda har länge pratat om att de vill åka till London, men det blir aldrig av. Så, nu tänkte vi i familj och släkt att vi skulle lägga ihop till en Londonresa till dem, om det inte blir alldeles för dyrt..
Problemet är att jag inte vet hur man bokar den bästa resan för dem, två ganska reseovana personer.
Vilken del av staden ska man bo? När ska man åka?
De vill bo på hotell med bra frukost och någolunda enkla förbindelser till allt, inget stelt lyxhotell.
Någon som har tips?

Sv: Tips Londonresa

Beror på vad man räknar som dyrt, men Hoxton Hotel är toppen. Och ibland har de rum för £1.

Mitt favorithotell Blakes ligger i Kensington, som är väldigt lugnt och trevligt att bo i men ändå gångavstånd till det mesta. Snordyrt dock, men värt att gå förbi för te eller frukost. God asiatisk mat också.

Har några bekanta som bott superbilligt på något vandrarhem för svenska sjöfarare (?) i London, googla! De var mkt nöjda.

Jag har bott i Paddington 4 ggr när jag varit i London. Vi har trivts super där. Upplevt det som gångavstånd till mer centrum men ändå lungt och skönt. Trevliga pubar och mindre resturanger i närheten. Sist bodde jag och mamma i Marylebone nära Baker street där vi också trivdes ypperligt. Lite mer centralt och därmed lite mer "liv". Inget vi störde oss på. Där kände vi att vi bodde väldigt centralt och hade nära till det mesta. Annars är ju tunnelbanesystemet väldigt enkelt i London :)

Det är dyrt med hotell i London om man inte ska ha ett enkelt rum.
Vi ska i väg i påsk och har bokat på Stratford Staybridge hotell, det tar 20 min med tuben in till centrala London men ligger i ett stort shoppingcenter.
Dom har högre än 9/10 i betyg på bokningssajter så verkar va väldigt bra, men har inte testat än :p
Det kostade ca 1500 per natt för ett dubbelrum.

Jag bor helst i Bayswater när jag är i London. Mysigt, centralt och inte särskilt dyrt. Har även bort vid Baker street många gånger, och gillar det området som fan, men bara hos en vän så hur hotellen är där vet jag inte. Maj och juni är fina månader för London btw :)

Senast ändrad av en moderator:

Tack, ska kolla upp det. Det lutar åt juni, men annars, vet du hur det är i september?

Det varierar, får man väl säga, men i September ska du ha goda chanser till helt ok väder, och kanske t.o.m. Riktigt fint. Jag som växt upp på skåneslätten tycker vädret överlag är mildare, och ideerna om att det regnar hela tiden är definitivt överdrivna.
Jag har ingen aning om vart man bor bäst m hotel, men skulle säga att allt inom zon 1 är bra och centralt och lär inte innebära några transportproblem, då det finns mycket att se och göra på både de östra och västra kanterna av staden lär man resa en del med tunnelbanan hursom.
Kan dock vara värt stt kolla airbnb.com för boende, gillar själv att använda den siten när jag reser!

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 131
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 379
Relationer Jag är i en lite knepig situation angående en vän som vill komma och hälsa på.... Kort intro: vi var jobbkollegor när jag först kom...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
13 119
Senast: Saeta
·
Övr. Barn ”Hoppas” det är fler som känner igen sig. Som går och lägger sig på kvällen med dåligt samvete att man inte räcker till. För visst är...
2
Svar
27
· Visningar
5 757
Senast: Cocos
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar