cactuspower
Trådstartare
Behöver tips för att våran hund ska bli välmående än vad hon är idagsläget. Dels är hon överviktig, rätt så rejält i mitt tycke. Sen så är hon ganska så glanslös i pälsen och fäller fortarande som bara den, trots att vi borstar henne.
Vi kanske inte borstar henne varje dag, men ca varannan.
Egentligen skulle hon varit avmaskad för några veckor sedan
så det ska vi se till att hon blir - omgående. Och för att
hon ska bli smalare så får hon lightfoder (doggie) två ggr
om dagen och vi försöker röra på henne. Nu så är hon ute mkt på dagarna eftersom att vi är hemma. Och jag försöker gå en prommenad med henne varje dag, så att hon får komma ut mer ändå - brukar i alla fall försöka gå 40-60 min.
Men dess emellan de två målen med mat så springer hon ju över till grannen som gärna stoppar i henne ett och annat,
pappa har också tendenser till att göra det...
Men har ni fler tips på vad man kan göra? Finns det några fodertillskott man kan ge henne?
Tacksam för tips & råd!
Vi kanske inte borstar henne varje dag, men ca varannan.
Egentligen skulle hon varit avmaskad för några veckor sedan
så det ska vi se till att hon blir - omgående. Och för att
hon ska bli smalare så får hon lightfoder (doggie) två ggr
om dagen och vi försöker röra på henne. Nu så är hon ute mkt på dagarna eftersom att vi är hemma. Och jag försöker gå en prommenad med henne varje dag, så att hon får komma ut mer ändå - brukar i alla fall försöka gå 40-60 min.
Men dess emellan de två målen med mat så springer hon ju över till grannen som gärna stoppar i henne ett och annat,
pappa har också tendenser till att göra det...
Men har ni fler tips på vad man kan göra? Finns det några fodertillskott man kan ge henne?
Tacksam för tips & råd!