Tips för att komma igång med yoga

farin

Trådstartare
Och orka hålla i mer än 1 vecka 🙈

Jag behöver era tips!
Är lite för stel för mitt eget bästa och har en tanke om att jag vill komma igång med yoga. Har såklart provat förut men har inte lyckats få det till en varaktig vana, men det är målet. Något jag kan göra hemma 2-3 ggr/vecka och som är tillräckligt enkelt för att jag ska kunna följa det men också tillräckligt utmanande så jag märker av framsteg så jag inte tröttnar för att det inte funkar...

Vem ska jag följa? Behöver jag en app eller finns det någon på Youtube?

Och orka hålla i mer än 1 vecka 🙈

Jag behöver era tips!
Är lite för stel för mitt eget bästa och har en tanke om att jag vill komma igång med yoga. Har såklart provat förut men har inte lyckats få det till en varaktig vana, men det är målet. Något jag kan göra hemma 2-3 ggr/vecka och som är tillräckligt enkelt för att jag ska kunna följa det men också tillräckligt utmanande så jag märker av framsteg så jag inte tröttnar för att det inte funkar...

Vem ska jag följa? Behöver jag en app eller finns det någon på Youtube?
Jag har haft Yogobe i några omgångar och testar nu Vibes. För friskvårdspengar :) .

Jag gillar Yoga with Adriene på Youtube!
Jag kör samma. Lyckats med 3 st 30-dagars på rad nu, med några få dagar uppehåll bara. Har kört tidigare år, ibland en månad, någon gång två, men tappar det alltid till slut.

Ts, för mig är det till stor hjälp att köra ihop med någon. Inte fysiskt ihop, men att man har någon som peppar en dom dagar man inte har egen motor. Jag kör med min stallkompis, vi uppmuntrar varandra och pratar om hur passen är.

Jag gillar Yoga with Adriene på Youtube!

Jag med!

För mig funkar det bäst att välja ut några få pass som passar olika beroende på vad man vill göra. Och spara snabblänkar på surfplattan som jag använder till yoga. Dvs från tanke att jag borde göra yoga är det bara att ta fram mattan, ta fram plattan och klicka på länken.

Yoga with Kassandra finns gratis på Youtube. Jag har bara testat yinyoga men gillar hennes stil.
Håller med fast jag har provat flera av hennes stilar. Yoga med Adriene är också bra, men föredrar Kassandras stil och att hon har många yinyogapass. Båda har flera månadsutmaningar för att få in yoga varje dag.

Tack för alla tips 🙏❤️

Jag börjar testa yoga med Adriene eller Kassandra!

Månadsutmaning låter bra, men jag tror det kan kännas övermäktigt. Åtminstone i början. Antar att det bara är att testa 😁

Nu ska jag leta länkar ❤️

Jag kanske borde testa att passa på att be om tips på Adriene-video? Jag har hittat en jättebra för min bröstrygg/skuldror/axlar och en jag tycker är trevlig som kortis på kvällen innan man ska sova.

Men jag hade gärna hittat en kanske mer morgonyogainriktad men stående, eller allmänt enklare stående för att bara gå igenom hela kroppen på en kort tid (för annars blir det inte av).

Och även en "vanlig yoga" men enklare för hela kroppen max 30 min.

Jag är nybörjare så tänker att de tipsen kanske kan passa i denna tråden? Har testat några för att hitta det jag söker men inte riktigt hittat rätt. Jag vill främst bara använda ett större rörelseomfång i vardagen för jag vet verkligen att det hjälper men ändå är det så svårt för mig att få in! Är lite överrörlig och väldigt typ inbunden som person som standard. Att ta ett djupt andetag och sitta/stå avslappnat händer aldrig automatiskt om man säger så 😅 Det är alltid en kamp för att inte få mer och mer ont trots inga skador.

Liknande trådar

Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som... 2
Svar
24
· Visningar
5 445
Senast: Sasse
·
Kropp & Själ På måndag kommer jag att dra igång en utmaning som går ut på att jag ska yoga varje dag i 30 dagar. Jag kommer att köra enligt ett... 17 18 19
Svar
371
· Visningar
13 626
Senast: zassoo
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 686
Senast: alazzi
·
Kropp & Själ Jag har hamnat i ett dilemma med mig själv ang trådrubriken. Jag har alltid haft lite svårt för att bli bjuden på saker, ekonomiskt... 2
Svar
34
· Visningar
5 650
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka