G

GaurdianAngel

Hur gick det på din kurs idag?

Laddade du ryggsäcken och vovven och kom iväg idag?

Onödig att vara nervös, va! :D

Sv: Timsetim!

:o :o Nu blev jag alldeles generad! Det gick jättebra! Vi hade en lång genomgång, där instruktören berättade vad han ville att vi skulle få ut av kursen, hur han ville att vi skulle lära oss träna våra hundar och hela tiden satt jag och tänkte, ja,ja,ja,ja!! Det känns helt enkelt helt rätt! Precis så här vill jag lära mig!! Efter ca en timme fick vi göra en "enkel" övning, var och en skulle vi gå med våra hundar runt fyra koner, han ville se hur våra hundar betedde sig och hur dom verkade vara i psyket. Vovven var förvånandsvärt duktig! När vi stod stilla var han hos mig nästan hela tiden, han gnydde och sprätte runt, hoppade ibland, frustrerad för att han inte fick springa runt och hälsa på alla. Men han är inte van att vara bland andra hundar och detta var nyttigt. När vi gick så sprallade han runt och kissade på en av konerna. Instruktören kommenterade att det var en hund med starkt psyke men han hade ingen ledare i kopplet, bara en människa! :D :D Men det är ju därför vi är där, för att JAG ska lära mig!

Det roligaste av allt var sambons kommentar! Han har varit jättenegativ till detta och jag har verkligen fått tjata för att jag ska få gå denna kursen. Gissa om han ångrade sig!!!!! Han var *eld och lågor*! Jag sa att om han ville gå så är det ju hans hund. Men han kände att eftersom det är jag som tog initiativet så var det jag som skulle gå! Glad för det är jag!! :)

/Timsetim

Sv: Timsetim!

Så kul!! Alltid lika roligt när man känner att man hittat rätt instruktör. Och kul att sambon också blev inspirerad och ville vara med, det bådar ju gott för framtida kurser. :)

Liknande trådar

Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 904
Senast: Tantan
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 792
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 632
Senast: Rugge
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 922

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka