Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vet att det funnits en tråd men jag hittar den inte, så jag startar en ny Fram med bilder på era kreationer!
Passar också på att fråga om det finns någon som gör egna koppel? Eller vet någon bra sida som förklarar hur man gör?
Jag gör halsband och min vuxna tik har fått egna, den lilla skrutten får vänta med halsband tills hon blivit lite större.
Har även gjort en variant med pärla för lite extra bling, bling..
Mvh Domino_s
Sv: Tillverka egna hundgrejer
Jag har pysslat ihop en del saker, här är några exempel
2 y-selar
Massor med halsband
Några utställningskoppel
Ett par retrieverkoppel
Ett täcke
Kaninskinnsleksaker, andra leksaker
och lite annat smått och gott
Four strand round braid kan du söka på på youtube. Band kan man använda vad man vill i princip.Puttar upp en gammal tråd och frågar hur har du flätat utställningskopplen? Är det sådan "rundflätning" där man använder en rund pappskiva till? Vad för typ av band har du användt? Är sugen på att prova själv men vet inte riktigt vilket sätt man flätar på
Tänkte starta en alternativtråd till shoppingtråden men kom på mig själv att jag borde söka först, och lo and behold: det fanns redan!
Jag gör det mesta åt Monster själv numer, jag tycker det blir mycket bättre (inte för att jag är händig, utan för att hundar varierar så jättemycket i form att det är hopplöst att hitta saker som passar bra!). Selar, halsband, leksaker, reflexgrejor, osv. Men nu har jag en fundering: skor! Har någon gjort egna skor till sina hundar? Har ni några tips?
Jag skulle vilja sätta skor på Monster ibland när vi ska ut nån snabb kissrunda bara, och det är Skånelera så långt ögat når. Hans fötter blir ju aldrig torra så här års, pälsen har börjat bli rödfärgad mellan tårna har jag sett - svampvarning! Senare i vinter lär det bli den hemska saltgröten på vägarna också...
Jag har funderat på att sy i neopren för att få lite stretch i dem, så han kan spärra ut tårna och ta spjärn om han behöver det. Men hur snäva/lösa ska man göra dem? För snäva blir ju obekvämt och förmodligen skaderisk, för lösa lär ju bara halka omkring och bli något att snubbla över... Och så tänkte jag dra över ett (eller flera) lager liquisole eller liknande som sula, och kanske doppa dem i grus för att minska halkigheten?
Tankar?
Draghundssockar är jättelätt att tillverka, och ska du bara ha dem på promenader lär de hålla i evigheter. Går att sy i galon för skydd mot vatten eller cordura för skydd mot skit/skarpa underlag. Tänk på att galontofflor blir hala.
GDS-länk: *Länk raderad av moderatorn* /