Tilltugg till kräftorna - ej quiche/paj...???

bettysmatte

Trådstartare
Min man och jag ska äta kräftor imorgon kväll, tänkte vi :d ! Men VAD ska vi äta till??? Jag hade gärna ätit en västerbottenspaj, till exempel, men min man gillar inte quiche-liknande historier. Vad mer, som är lite "matigt", kan man tänka sig att äta till kräftorna? Om man bara kör på kräftor, bröd och ost blir man ju inte särskilt mätt.....

Får väl berätta vad jag åt till kräftorna i stället då.... :p Gjorde en ostpaj med filodegsskal. Skulle vara västerbottensost, men den var slut så jag köpte annan lagrad ost i stället. Pajen blev jättegod. Trevligt med ett lätt, krispigt skal :d . Och så potatisgratäng och en enkel grönsallad. Gott och alldeles lagom :) .

Min man och jag ska äta kräftor imorgon kväll, tänkte vi :d ! Men VAD ska vi äta till??? Jag hade gärna ätit en västerbottenspaj, till exempel, men min man gillar inte quiche-liknande historier. Vad mer, som är lite "matigt", kan man tänka sig att äta till kräftorna? Om man bara kör på kräftor, bröd och ost blir man ju inte särskilt mätt.....

What, jag blir tokmätt på två 10cm's baguetter fulla med räkor, huuur kan man inte bli mätt på kräftor med bröd?! O_o
Ni äter väl inte bara 5-6st var? :p

(Jag och sambon äter räkor nästan varje helg och delar då på ca 1,5kg och får kvar till dagen efter trots att båda är galna i skaldjur och äter som om det inte fanns någon morgondag där och då :p!)

What, jag blir tokmätt på två 10cm's baguetter fulla med räkor, huuur kan man inte bli mätt på kräftor med bröd?! O_o
Ni äter väl inte bara 5-6st var? :p

(Jag och sambon äter räkor nästan varje helg och delar då på ca 1,5kg och får kvar till dagen efter trots att båda är galna i skaldjur och äter som om det inte fanns någon morgondag där och då :p!)
Kräftor med bröd, smör och ost är ju ingen direkt måltid. Nu blev det ju en hel del mat över, men det var jättegott med lite mer matiga alternativ till kräftorna :) .

Liknande trådar

Mat Jag har börjat fundera lite kring mina frukostvanor... De är inte direkt dåliga, kunde ha varit värre, men ganska tråkiga och skulle nog...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
3 592
Senast: Pilot
·
Mat Jag ska resa bort och får hjälp av vänner med min hund. En av de inblandade ska dessutom skjutsa mig till Arlanda och hämta mig där. För...
Svar
1
· Visningar
645
Senast: Nahar
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 627
Mat Jag tycker inte om att laga mat. Så jag vill sluta med det (åtminstone till vardags). Samtidigt vill jag äta nyttigt, veganskt...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 226
Senast: Tilly_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar