Tillskott till äldre ponny

P

prallan

Han är i mkt bra form, som vi då vill att han ska behålla ;)
Vad kan vi ge i typ förebyggande syfte för tex leder. Nypon? Nypon/björk? Gurkmeja?
Annat som kanske är viktigare som jag missat?
Han är 25 år.

Vad tycker ni? :)

Sv: Tillskott till äldre ponny

Jag har en ponny som är 24 år, hon är pensionär och rids inte. Hon har gått på lösdrift i vinter och haft fri tillgång till ett bra grovfoder. Hon har inga problem med tänderna, håller hullet och verkar må bra. Personligen är jag tveksam till tillskott, såvida hästen inte har någon typ av brist förståss, har svårt att tugga eller andra bekymmer, då får man hitta andra lösningar så att de får i sig det de behöver. Varför inte bara fortsätta som du gör om hästen mår bra och håller sig fin?

Vår ponny rids regelbundet och är i mycket bra kondition, men eftersom han är äldre vill vi helt enkelt mota Olle i grind :)

Vad bra! :) då skulle jag fortsätta som du gör och vara uppmärksam om det händer något som gör att han på något sätt börjar förändras.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 019
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 940
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 423
Senast: mamman
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 296

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka