- Svar: 2
- Visningar: 617
Jag hade ett jobb på gång. Det verkade verkligen som om jag var vad de sökte. Jag blev hittad på fb där jag annonserade om jobb. Rekryteraren hade kollat i mina sociala medier och konstaterat att jag gjorde och gör det jag säger att jag gör och har gjort. Så när jag kom dit för intervju så lät det nästan som om de bestämt sig för att anställa mig. Åkte sen dit för träff två då jag träffade personen vars jobb jag skulle ta över. Hen visade mig runt på området och de delar som hen hade ansvar för. Det blev tal om att jag skulle börja jobba timmar där för att lära mig jobbet och de skulle se hur jag funkade. Därefter blev det ett videomöte där jag även träffade chefen. Jag skulle bli uppringd senare under dagen, vilket inte skedde. Där började jag ana oråd.
Jag blev uppringd dagen efter. De hade fått in en ansökan från en person med utbildning som jag saknar för de viktigaste delarna av jobbet. Jag ska få besked på tisdag, men hoppas inte längre på att få jobbet. Det enda som jag tror kan rädda jobbet för mig är om den andra personen sabbar intervjun på något sätt, t.ex. har med sig sin mamma eller något.
Jag som hade börjat hoppas på att mina ekonomiska problem skulle lösas. Nu är jag tillbaka på ruta ett. Skit också.
Jag blev uppringd dagen efter. De hade fått in en ansökan från en person med utbildning som jag saknar för de viktigaste delarna av jobbet. Jag ska få besked på tisdag, men hoppas inte längre på att få jobbet. Det enda som jag tror kan rädda jobbet för mig är om den andra personen sabbar intervjun på något sätt, t.ex. har med sig sin mamma eller något.
Jag som hade börjat hoppas på att mina ekonomiska problem skulle lösas. Nu är jag tillbaka på ruta ett. Skit också.