Tillbaka med större självförtroende

Sv: Tillbaka med större självförtroende

Förresten får ni gärna ge någon liten kommentar om bilden jag satt in högst upp;)
Vore kul att veta vad ni andra tycker. Han är som sagt inte i perfekt form, men nog kan man väl ändå se lite grann hur han verkar, eller:angel:
Jag tycker t ex att han verkar jobba på fint framåt spec. med framändan och att han inte tappar ryggen även om han tappar formen, eller?? Kan väl tillägga att det kändes bra om än lite väl snabbt:p
(OK! Jag vill ha lite beröm för min underbara kille och min snygga handhållning:rofl: )

Du måste rida honom som han vill bli riden, det är något jag tycker är väldigt bra! :bow:

Du måste rida honom som han vill bli riden, det är något jag tycker är väldigt bra! :bow:
Hon har sagt mycket klokt den kvinnan:love:

Och eftersom det hon säger är klokt så antar jag att jag ska skryta lite med en till mening:
Harry kommer att gå hur långt som helst inom ridningen. Det finns inga hinder för honom.
Dock finns det ett hinder, lilla matte som är för feg för att fara på kurser:angel:
(Jag kan väl inte hjälpa att jag tror att han får fri spel:eek: )

det är klart du måste fara på kurser!!
när det kommer upp nån tränare så långt norrut måste man passa på! :D

*host* inridaren bor i piteå och hon har sagt att jag får fara dit hur ofta jag vill. Dom kunde t.o.m. erbjuda boende.
Så jag har svårt att hitta något att skylla på:angel:
Och så har vi ju l*sse & n*na i kalix:angel:

Sååå... Det är väl bara fegisen kvar att skylla på, för tillfällen finns:rofl:

haha. jag tror jag vet vem i piteå du menar och dom andra är ju också väldigt trevliga! så du behöver ju verkligen inte vara orolig över att få en utskällning eller så om du far dit! man far ju ändå för att lära sej! ;)

Jag kommer också ihåg dig! Har saknat dig och Harry här på buke. :D Välkommen tillbaka och bombardera oss med bilder och inlägg nu. :angel: :D

haha. jag tror jag vet vem i piteå du menar och dom andra är ju också väldigt trevliga! så du behöver ju verkligen inte vara orolig över att få en utskällning eller så om du far dit! man far ju ändå för att lära sej! ;)

Pitebon skällde jämt åt mig:rofl: "SÄTT DIG NER OCH RID HÄSTEN":devil: (behöver jag nämna att jag knappt ridit lätt efter det:rofl:
Så det hann jag faksikt vänja mig vid "skäll".
Det jag är mest feg är väl huruvida jag klarar av Harry i en ny miljö:o
Han har inte varit inne i en transport på 2år. Och före det har han bara lämnat stallet för vet. besök och för att fara på travbanan.
Så tyvärr har han aldrig sett det positiva med en transport. Går man in i den blir det bara fanstyg:crazy:
Så jag är lite oroad att han först ska bli flipprig av att åka transport och att han sedan är hel flipprig när jag ska försöka rida.
Men egentligten vet jag ju inte utan att försöka:angel:

Har faktiskt börjat fundera lite på det... (ska kika Mswr & nwr hemsida)

haha. har för mej att jag själv fått höra nått liknande :o
men om du har en transport kan du ju alltid lastträna varje dag. tillslut kan du ju fara ut på små korta åkturer och visa honom att det absolut inte är något farligt eller negativt att åka transport, tvärtom KUL! :bump:

Inköps lista:
B-körkort
BE-körkort
enhästars boogi

Stallägaren sålde transporten i helgen för att vi inte använde den (bara dagar före jag kom på att jag kanske vill på kurs:eek: )

Bäst vore väl om jag hade en transport som jag körde honom till en gräs hage varje dag. Då skulle han nog börja bli positiv till den:rofl:

Men OM jag ska på en kurs så kan jag lätt låna transport.
Han kan åka, men han sparkar HELA tiden. Inte tokigt utan bara "kick kick kick" i lugnt tempo, bara för att visa sitt missnöje:crazy:

Men den delen ska vi väl klara om jag verkligen vill. Men hur tusan ska jag våga sitta upp på dårfinken när han är på ett nytt ställe?! Jag har för tusan kört honom på en travbana med en massa andra hästar, t.o.m. en som kastade sig av banan:eek: Och det skulle inte ha rört mig i ryggen, men att sitta upp och rida det är jag tveksam över fast jag ridit hästkraken i 2år och har bara fallit av för att vi "hoppade" åt var sitt håll när banan tog slut och staketet kom för snabbt:angel:

Kanske jag skulle ringa till H*lena, hon är ju ganska uppmuntrande på sitt rättframma sätt:idea:

Fast jag kan skjuta på det någon vecka, för vi har lite viloperiod nu tills banan torkar upp, sedan är det hårdträning som gäller:d

aj då. det var ju lite dålig tajming!:crazy:
men det där med gräshagen var ingen dum ide! :idea: bara det inte blir jobb med att få han därifrån sen!

det är ju inte så långt från överklix till kalix eller piteå. går ju hur smidigt som hellst!

men om du är orolig för det, kan du ju alltid köra dit kvällen innan, om du har möjlighet dvs. då hinner han ju pausa efter resan och kolla in det nya stället lite också. och även du hinner lugna dina nerver ;)

men det måste väl vara mycket läskigare att köra en vilding än att rida :eek: när man rider är det värsta som kan hända att man faller av, men när man kör kan ju hela sulkyn välta och massa ont kan hända!! nej vågar du köra, vågar du defenitivt rida! :bow:

ja hon lyckas ju ofta komma med en lösning som man aldrig kan slingra sej ur! :D

men det måste väl vara mycket läskigare att köra en vilding än att rida :eek: när man rider är det värsta som kan hända att man faller av, men när man kör kan ju hela sulkyn välta och massa ont kan hända!! nej vågar du köra, vågar du defenitivt rida! :bow:

Kan inte annat än hålla med..:crazy: :angel: :o

Just nu har vi lite diskution i en annan tråd då han igår fick frispel p.g. av skrikande ungar.
Så just i denna stund är jag extremt tveksam till om han ska få åka på någon kurs. Försökt hota honom att det blir kurs indrag men han verkar inte bry sig:rofl:

Men jag tror faktsikt att jag ringer till mina kära inridare när vi kommit i gång med träningen. Så kanske jag kan mjukstarta med någon privatlektion för henne. För han har ju trots allt bott hos dom i 4v, så där ska han väl inte vara så tokig:angel:

Kanske jag så småningom vågar mig på någon tävling. FAst då blir det bara walk & trott:p

(Läser man i andra tråden så kan man inte tro att han är ens nära något sådant, men det blev lite fel hela vägen där. Både det som hände och sättet jag skrev tråden på:crazy: )

hm. jo jag var och läste lite i den.
okej folk runt omkring en behöver ju inte stå blixtstilla och inte leva normala liv föratt dom bor brevid hästar, men om dom ser att en får frispel medans dom springer runt och väsnas, kan man ju visa lite hänsyn och knipa käft i nån minut tills du kommit en bit bort..
men det är ju bara min åsikt :angel:

själv mötte jag på ett par glin med softairguns när jag var ute och red för nått år sen. domo :devil: larna tyckte det var skitkul och försöka pricka hästen :crazy:
som tur var, var dom riktigt dåliga på att träffa och min häst är inte den som bryr sej i onödan, men då fick man lust att gå och ge dom en käftsmäll!!:mad:

ja om han är van vid deras gård har du ju absolut inget att skylla på nå mer! nu är det bara att du ringer på en gång och bokar in ett litet möte!

det som är roligt med tävlingar är ju att alla får rosetter! då känner man sej mycket bättre än vad man egentligen är :rofl:
tävling i råneå den 5 el 6 maj.. nått att kika på kanske ;)

Liknande trådar

Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
8 785
Relationer Hej kära bukefalister! Nu vänder jag mig till er för att få hjälp och rådgivning i en situation som har växt fram den senaste tiden...
Svar
5
· Visningar
1 585
Senast: Malin_L
·
H
Hästhantering Jag har startat en hel drös trådar om mina hästbeskymmer sedan jag blev medlem i Bukefalos i somras. Då gick jag i hästköpartagen, på...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 763
Senast: Flipperus
·
Western Hej på er! Jag tar gärna emot lite tips från er för jag är GRÖN inom western men efter att ha varit på några clinics för John Moore...
Svar
11
· Visningar
2 258
Senast: Nea_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Akvarietråden V
  • Lugnande medel till hund.