Tillbaka med större självförtroende

M

Mount Never Rest

Hej allihop!
Vissa kanske minns mig och Harry, vissa inte och det kanske är lika bra:angel:

Förr var jag en aktiv medlem av Buke, men eftersom jag tog allt på för stort allvar. Jag lyssnade mer på råd från Buke än på mitt eget samvete och kunskap, så fick jag i onödan tvivel för mitt sätt att rida:crazy:
Så nu efter drygt ett års uppehåll (från Buke) är jag tillbaka:D Nu har jag och Harry lärt oss av varandra och vi är ett väloljat team. I fortsättningen ska jag i första hand lyssna på honom när det gäller ridningen.
Jag har inget emot tips, men jag måste hålla det på tips nivån. Jag måste komma ihåg att ni kan ju faktiskt inte veta hur allt ska vara då ni inte sett oss i verkliga livet;)

Det känns roligt att vara tillbaka och jag har verkligen saknat alla tips och råd. Och alla roliga bildtrådar:D
Jag skriver detta på western eftersom det är här vi kommer att vara mest;)

Sv: Tillbaka med större självförtroende

Som en liten start på min tråd så ska jag visa en bild på mig och Harry för någon vecka sedan:
07-04-05harry.jpg

Skulle jag säga att han går perfekt så ljuger jag. Men det är ändå en bild som jag gillar. Det är 4 gången vi rider på enhands fattning och han var super busig då det blåste storm.
Därav hans lite väl höjda huvud;)
Nu för tiden klickar allt inom ridningen och saker jag aldrig trott var möjliga med honom, blir möjliga:love:

Hej hej!

Har funderat över var ni tog vägen:D
Ni bara försvann. Kul att ni är tillbaka!:) :bow:

Harry ser superfin ut! Visst var det en travare?

Ja, jag vet inte vem du är, då jag började här på buke, när du försvann...men du är sååå välkommen tillbaka iaf....
Berätta gärna för en som inte vet...din "historia"...vad du gjorde innan, vem är Harry osv...

Ja, 100% travare;)

Ja, jag vet inte vem du är, då jag började här på buke, när du försvann...men du är sååå välkommen tillbaka iaf....
Berätta gärna för en som inte vet...din "historia"...vad du gjorde innan, vem är Harry osv...

Är en 19årig tjej som har det stora nöjet att äga "Mount Never Rest" HARRY.
8årig, varmblodig travare, valack, svart.
Tränar western för hemma bruk, ej tävling. Har tidigare tränat trav med Harry, men han var ett hopplöstfall:o
Försökte -04 rida in honom själv med blev total fiasko, det var så jag kom i kontakt med Buke 1:a gången, då jag bad om tips och råd!
Lämnades -05 på inridning och jag misstänker att inridaren lurade mig. Jag skulle rida engelskt och hon red in honom western och lyssnade inte alls på mig (det var nog tur):angel:
Tränar även trickträning vilket många här på Buke har imponerats av:o

För mer bilder osv. rekommenderar jag min hemsida (se min profil)

Välkommna tillbaks! Kul att se er igen, jag hörde iaf till den skaran som imponerades av din trickträning och lärde mej från dej!

Hoppas du "har mer skinn på näsan" denna gång (inte illa menat!!!) Så att du står på dej å inte blir lessen av vassa kommentarer! Det är väll därför ett forum finns, för att hjälpa och ge varandra råd, inte för att kranka ner och döma varandra...

Lycka till !

Lämnades -05 på inridning och jag misstänker att inridaren lurade mig. Jag skulle rida engelskt och hon red in honom western och lyssnade inte alls på mig (det var nog tur):angel:
Det här förstod jag inte riktigt...Alltså du ville ha honom inriden "engelst", men fick en "westernriden" häst tb el? Och hästen ? lyssnade inte alls på dig el?
Vilket du är glad för idag då?
För det var vad du ville syssla med egentligen?
Har jag förstått rätt?

Tränar även trickträning vilket många här på Buke har imponerats av:o
För mer bilder osv. rekommenderar jag min hemsida (se min profil)
Intressant, skall genast kolla...

Det här förstod jag inte riktigt...Alltså du ville ha honom inriden "engelst", men fick en "westernriden" häst tb el? Och hästen ? lyssnade inte alls på dig el?
Vilket du är glad för idag då?
För det var vad du ville syssla med egentligen?
Har jag förstått rätt?

:rofl:
Lite morgontrött när jag skrev.
Jag hade ridit på ridskola i 4år när jag lämnade honom på inridning.
Inridaren rider western, men hon sa att det fungerar bra även att rida in "engelska" hästar på hennes sätt.
Men då hon pratade om western så blev jag sugen och testade att rida western på deras arab.
Det var en katastrof! Så jag ringde och sa till henne att jag kommer i vilket fall som helst att fortsätta med engelskt.
Då sa hon bara -Du måste rida honom som han vill bli riden.
Och nästa vecka när jag for dit så fick jag rida western med Harry:p
Så det var inridaren som vägrade att lyssna, hon tyckte att vi var ett perfekt western team, så vi blev det oavsett vad jag egentligen ville.
Och jisses vilken tur att hon "tvingade" mig, jag har aldrig gjort ett bättre byte:love:

Då sa hon bara -Du måste rida honom som han vill bli riden.Och jisses vilken tur att hon "tvingade" mig, jag har aldrig gjort ett bättre byte:love:[/QUOTE]

Det var en mkt klok inridare:bow: :bow:
Lycka till i framtiden...

Hola,
Ja dig har jag inte sett på ett tag. Välkommen tillbaka!

mvh Eva

Minns ditt nick faktisk... Har det gått nästan ett år sen du var här??
Dock vet jag inte så mycket om dig... Men läste det högre upp i tråden.

Hur som helst så välkommen tillbaka...

Kul att se att vissa faktiskt minns mig;)
Tack för alla välkomnanden:D

Då sa hon bara -Du måste rida honom som han vill bli riden.Och jisses vilken tur att hon "tvingade" mig, jag har aldrig gjort ett bättre byte:love:

Det var en mkt klok inridare:bow: :bow:
Lycka till i framtiden...[/QUOTE]

Hon är helt toppen:D
Lärt mig allt från hur man blir flockledare (vilket jag trodde inte behövdes:o ) och att man faktiskt SKA rida en häst i form, även om man är på låg nivå. Jag har alltid trott att det är något när man blir duktigare, för på ridskolan var enda kravet att dom inte skulle skena (GROVT räknat, jag lärde mig en hel del men inget jämnfört med mina western lektioner).
Det enda vi inte hade samma åsikt om var att jag pratar när jag rider.
Hon sa första gången att jag måste sluta med det, för annars slutar han lyssna på mig.
Så jag höll mig när vi red där, men hon känner inte mig och Harry så bra:p
Nu för tiden går munnen jämt och ständigt. Och Harry hör helt klart skillnad. Det är allt från igångsättningar, avsaktningar, påhejanden när han är feg, utskällning när han svamlar och det vanliga surret om livet i största allmänhet (t ex hur dåligt andra rider:angel: )

Fast allt vi gör har en ganska personlig prägel. Det är två år sedan han var på inridning. Sedan dess har jag inte ridit någon annan häst och Harry har inte haft någon annan ryttare. Så vi är ett tajt team, som jag misstänker har ganska många egna/felaktiga metoder;)
Men det är fördelen när man inte ska tävla, jag kan "Rida honom som han vill bli riden" utan att det förstör inför t ex tävlingar osv.:D

Det enda vi inte hade samma åsikt om var att jag pratar när jag rider.
Hon sa första gången att jag måste sluta med det, för annars slutar han lyssna på mig.
Hehe...det kan jag nog hålla med om lite:)
Vissa hästar kan nog uppfatta det som välldigt "stökigt", men din borde väll vid det här laget vant sig;)
Jag vet att en del "tjatar" uppsutten för att "dölja" sin osäkerhet och det känner ju hästen igenom ändå....
Jag för min det tycker om rida tyst och njuta, speciellt när vi är ute i skogen...jag gillar inte alls o tjata om vi är fler som rider...
Men det är så himla olika....

Oftast har han ett öra framåt och et öra bakåt för att kunna lyssna på mig samtidigt som han travar. Under den tiden som vi tränade snabbjobb (trav) så använde jag rösten mkt för att öka på hans självförtroende. Det var verkligen populärt:D

Klart man minns dig!

Välkommen tillbaka!

Liknande trådar

Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
8 785
Relationer Hej kära bukefalister! Nu vänder jag mig till er för att få hjälp och rådgivning i en situation som har växt fram den senaste tiden...
Svar
5
· Visningar
1 585
Senast: Malin_L
·
H
Hästhantering Jag har startat en hel drös trådar om mina hästbeskymmer sedan jag blev medlem i Bukefalos i somras. Då gick jag i hästköpartagen, på...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 763
Senast: Flipperus
·
Western Hej på er! Jag tar gärna emot lite tips från er för jag är GRÖN inom western men efter att ha varit på några clinics för John Moore...
Svar
11
· Visningar
2 258
Senast: Nea_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Akvarietråden V
  • Lugnande medel till hund.