tillatet omrade i huset

G

Gina

Hejsan!
Vad har ni för regler för era vovsingar angaende var de far och inte far vara i huset? Sovrummet..köket.soffan..sängen??

mina får vara överallt utom i köket. annars är de i soffor sängar you name it. fast köper jag en ny soffa kommer den nog bli hundfri, gästerna hade behövt en plats att sitta på dom också ;)

Jag har en vit soffa som är förbjuden (av förklarliga skäl...) och så får de inte gå in i badrummet. Annars är de i hela huset, även andra soffan och i sängen... ;)

Min hund får vara i alla rum utom min sons.Då hon tenderar till att äta upp hans mjukisdjur och hans andra leksaker som ligger på golvet där inne.. :crazy:
Annars får hon vara i soffan och i min säng..Och i alla andra rum.Hon har sin egna liggplats där hon får vara ifred om hon känner att hon vill vara i fred..

Sovrummet är förbjudet område, egentligen sofforna också, men det händer att vi lyfter upp henne i bland. Hon förstår att man får inte hoppa upp i soffan själv.

Är det inte nästan lite elakt att förbjuda sovrummet, i alla fall nattetid. Jag kan tänka mig att hundar vill sova med "flocken". Den behöver ju inte sova i sängen, men en sovplats på golvet är nog inte fel.
Säger jag som inte ens är hundägare. Men om jag var hund så skulle nog jag vilja sova nära husse och matte :-)

Min hund får vistas överallt utom i sängen. Den dagen tv-rummet renoveras (nytt golv mm) och ny soffa köps in, ska det råda totalt hundförbud där. Då ska det upp en grind för dörren.

Vår vovsa får vara i hela huset, i princip. Däremot inte ligga i soffan eller sängen. Dagtid har vi dörren till matrummet o sovrummet stängd. Men nattetid ligger hon vid fotändan av sängen i egen bädd, eller var hon vill i huset. Beror lite på hur varm hon blir! Skulle inte förvåna mig om hon ligger lite i soffan med nattetid... :D

överallt utom i min och mina föräldras säng (men i storebrors är det jättemysigt enligt vovven för blir man också kliad :D) och på borden och bänkar :p

Snart kommer en regel då han inte får gå in i ett rum då det måste vara så kliniskt rent som möjligt.

Han får vara överallt utom tv-rum och sovrum. Sovrum får han komma in och säga godmorgon men inte sova. Han mår inte dåligt av att inte få vara med oss, vilket märks på att han har blivit mindre beroende av oss. Tidigare var han med överallt vilket gjorde att han blev orolig om han inte fick... Det har inte varit några problem att sätta reglerna, sovrummet har varit förbjudet sen valp, tvrum sedan vi flyttade. Han går inte ens innan för tröskeln när våran dotter slänger mat/godis där utan väntar tills det kommer ut.

Mina hundar får vara överallt. De sover allihopa helst i min säng om nätterna, vilket de också får. De får sova och vara var de vill och när de vill helt enkelt.

Hon sover i köket i sin egen säng och trivs alldeles utmärkt där, hon känner inte till något annat. Köket är i direkt anslutning till sovrummet och dörren är alltid öppen.

min får vara överallt utom i klädskrubben, och i sängen.. och så får han inte vara på toaletten när ingen är hemma.

Min får vara överallt utom inne på toaletten.
(Han är väldigt förtjust i kattlådorna därinne...)

mina dag matte hundar ( är dagmatte åt dom)
får va överallt förutom i köket der kattene håller till,och i sängen.
men dom får va överallt annars,også i soffan

Min man har fatt för sig att det är inte bra för hunden att fa vara överallt i huset..speciellt i sovrummet! Vi har ett hus med 3vaningar och da vill han att vovven ska vara i nedersta vaningen bara! Nu e hon överallt i huset men han klagar pa det hela tiden! Varan förra hund sov ensam pa botten vaningen .. men nu har vi en valp och det är en hemsk tanke att vi skulle lämna henne ensam nere...aldrig! Vad tycker ni?

"Min man har fatt för sig att det är inte bra för hunden att fa vara överallt i huset"
Varför?
Min jycke är överallt utom i möblerna, undantag kökssoffan. Där är favoritplatsen att kramas och mysa en stund efter måltiderna. I övrigt bestämmer han själv, om han skall vara ute eller inne, och i så fall var. Förstår inte problemet.

LIA

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 777
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
746
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 143
Senast: Hermelin
·
Övr. Katt Hejsan, jag heter Jonas och har en blandras (50% ragdoll, 50% huskatt) vid namn Lizzy, hon är ett år gammal om ett par dagar och är...
Svar
8
· Visningar
2 383
Senast: Praefatio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka