Tillåtet eller otillåtet??

Sparvoga

Trådstartare
Har diskuterat i stallet om det är tillåtet att deltaga i provlopp med häst som blivit sprutad i led och där karensen är 28dygn, innan tiden gått ut? Jag anser att det inte är tillåtet, provlopp bör ju jämställas med tävling, eller?

Är endast en disskusion om regelverket.

Sv: Tillåtet eller otillåtet??

Har diskuterat i stallet om det är tillåtet att deltaga i provlopp med häst som blivit sprutad i led och där karensen är 28dygn, innan tiden gått ut? Jag anser att det inte är tillåtet, provlopp bör ju jämställas med tävling, eller?

Nej, det är inte tillåtet.

Det är precis som "Humlan" skriver, inte tillåtet. Det förekommer vid enstaka tillfällen dopningsprov även i samband med provlopp.

Precis, ska man hårddra det får men ju inte ens träna för tävling även om man kan få ordinerat att träna på som vanligt av veterinären.

En total avvikelse som ändå har lite med tråden att göra.

En bekant till mig hade fått hem en häst som han skulle prova innan han tog den i träning och anmälde den i fel namn, en brun häst är ju lik en annan brun häst.
vad händer? Dopingprov i provloppet så klart.
Jag vet att han erkände att det inte var rätt häst och ringde nån annan tränare som blixtsnabbt fått in den på sin träningslista där den varit några dagar innan. men tillgodokontot sjönk lite för min bekant... :angel:

Så klart att det blir så om man försöker fuska... :grin:

Liknande trådar

Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
994
Senast: Sirap
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 913
Senast: Blyger
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 615
Senast: Hedinn
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 950
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar