Neje!Inte ens lite småfisig?
Det var rödvin i såsen och alkohol desinficerar väl?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Neje!Inte ens lite småfisig?
Skickar jag en middagsinbjudan så bjuder jag inte på den maten som stått i kylen en vecka. Då är den färskt tillagad och hygienen är skött enligt helt andra principer så de tär definitivt inte farligt för utomsåtende att äta hemma hos mig. Den mat jag talar om här är mat jag vet att jag tål, jag tänker inte riskera att någon annan blir sjukMen no worries, skickar du en middagsinbjudan till mig så är jag nog tyvärr hemskt upptagen på annat håll men tack ändå.![]()
Fast är den tillagad och i någon typ av sås så finns inte problemen som finns med rå köttfärs.Eftersom det är köttfärs... inte en suck i helvetet.
Förra veckan styckade jag(och åt bitar av) en tacka som hängt ute, i viltsäck, i sju dagar. Mums!
Det är nog ungefär så jag också alltid tänker. Det ska extrem otur till om man ska bli matförgiftad av ens egna mat som stått i kylen.Jag har aldrig någonsin blivit matförgiftad. Jag låter ofta mat svalna i timmar i rumstemperatur, ibland glömmer jag den ute över natten och har som standard mat ståendes i en vecka i kylen.
Det känns väldigt överdrivet att tänka att man blir sjuk av mat som verkar fräsch och har förvarats i kyl.
Egen tråd.![]()
Ja. Framförallt jättekonstig otur om man dessutom äter maten i flera dagar men plötsligt på dag 7 blir sjuk av den. Inte så troligt.Det är nog ungefär så jag också alltid tänker. Det ska extrem otur till om man ska bli matförgiftad av ens egna mat som stått i kylen.
Jag tror mig bara ha blivit matförgiftad en gång, av en fylld kalamari i Grekland förra våren. Den smakade inte ens bra men jag tänkte att det nog var att jag faktiskt inte gillar fylld kalamari![]()
Ja så tänker jag med. Det var så extremt fel från början att vanlig tillagning inte hjälpte, ungefär.Ja. Framförallt jättekonstig otur om man dessutom äter maten i flera dagar men plötsligt på dag 7 blir sjuk av den. Inte så troligt.
Då lär det ju ha funnits bakterier från början.
NEJ.Den borde väl fortfarande vara okej?
Och det säger du nu?
Har du ätit? Och har överlevt?Och det säger du nu?![]()
Jajamen! Ser med tillförsikt fram emot natten.Har du ätit? Och har överlevt?