Till er med flexi!!

F

Flo-Jo

Tanter ,Gubbar, kvinnor ,män, pojkar, flickor Alla ni som INTE kan behärska ett Flexi koppel SNÄLLA sätt inte era hundar i de.

Jag är så frustrerad över dom som inte kan hålla in sina hundar som skiter i var sina hundar går för ägaren går lite i sin *egen* värd.
Hundar som gör utfall med kanske 2 metars räkvid pg av flexit..
Och de handlar inte om 2-3 hundar nu utan ett par stycken.

Så idag hände de igen en dam hade flexi på sina 5 kina puffar som mer eller mindre ville mörda mina två dom är viserligen större Men hur kul är de att se henne som har noll koll på hundarna inget intresse av att jag störs av att hennes hundar springer emot mig med hela linan löpande..Sen att hon tappar grepet om kopplet hundarna spinger i väg och hon skriker på MIG att jag ska hjälpa henne att fånga in dem för de var mitt fel..hade inte jag kommit med mina hundar så hade de aldrig hänt vilket jag ser som fel!!

Pg- Jag hade mina hundar kopplade med halsband och den typ av koppel som jag tycker funkar på mina hundar.
Jag hade hundarna nära mig för att se att jag har all kontroll över dom (inga stressade hundar som gör utfall men jag vill känna att går jag förbi någon som jag gjorde här vill jag ha all möjliga kontroll.
Tanten vägrar lyssna på mig..de blev inget mer än tjaft men om hennes hundar nu av någon anledning skulle få tag och skada ..Kan man bli ersatt för de även om alla hundarna var kopplade men därav ägaren hade noll kontroll på sina hundar i just deta fall flexi?

Jag känner idag för att beslagta alla flexi och kasta dem långt åt-----:bump:

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Till er med flexi!!

Jag kan hjälpa dig att beslagta alla flexi koppel. Tycker också det är värdelöst och de flesta som har det har noll pli på sina hundar

I hear you!
jag höll på att få aggresiva utbrott på en dam på valpkursen jag gick på. Hon hade flexi på sin hund vid träningstillfällena :eek:
Så när hon tittade bort sprang hennes valp och störde alla andras...

Ja du kan bli ersatt för en skada på dina hundar även om alla är kopplade om du har dina hundar försäkrade. Det svåra är att ord står mot ord när det gäller att betala självrisken och ev. skadestånd vid polisanmälan.

För övrigt borde borde det vara licensutbildning för användande av flexikoppel....:smirk:

Men Cezzan hur kunde instruktören tillåta ett flexi på kurs????? Jag är instruktör och skickar omedelbart husse/matte efter ett annat koppel. (hellre ett balsnöre än flexi:))

Fängelsestraff för den som innehav av flexikoppel!!

Det är ju så gott som utan undantag folk som inte kan hantera kopplet (eller sina hundar för den delen) som prompt måste använda dom. :mad: Jag har aldrig stött på en 'vettig' hundmänniska som har tyckt att dessa koppel varit bra och använt dom.

Förstår inte varför man ska ha det, finns ingen som kan med de...:banana:

De känns lite som att flexi är för väldigt bekväma personer *nu säger jag inte alla* men till största del.

Man ser verkligen att det är hunden som är ute med ägaren..Kan säkert tänka mig att med 2 meter finns även 5 meters felxi vet jag kan ju inte hunden tänka annat -Idag får husse kissa själv:p...

sant jag kan nog säga att de är bekvämt för alla som har det och de är av den orsaken,annars vet jag inte varför man har det.. :)

Hon påpekade det, men den tanten var lite konstig, så hon fortsatte komma med sitt förbannad flexi...

Kan tillägga att familjens gammelgubbe har flexi.
Men han bryr sig inte om andra hundar eller människor för fem öre, strosar bara glatt på vid sidan av en.

daghunden min har flexi, men jag knäpper på henne ett vanligt koppel när jag har henne

Jag förbjuder flexi på mina kurser.. De som inte kan ta det får gå hem.. Det är det enda att göra..Vad dom sen har på sin hund hemma kan man ju tyvärr inte göra så mkt åt.. Men jag vet hundar som har dött pga att dom fastnat det f******ade flexit....:devil:

Man kanske kan skriva ett mail till de som tillverkar flexi?? Jag tycker man kan ha en spår lina istället om man nu har problem med att släppa sin hund i skogen etc..

Flexi är alldeles utmärkt så länge man kan hantera det... vilket alla uppenbarligen inte kan. Hur dum är man inte om man ger sig ut med fem hundar i flexi?! :confused: Å andra sidan finns det ganska gott om folk som är dåliga på att hantera sina hundar vid möten o dyl oavsett vilket koppel de har (om något alls...:devil:) Jag har använt flexi på många hundar i många år och har aldrig varit med om några tråkighter... kan dock garantera att jag INTE är en av de hundägare som flexihatarna irriterar sig på. ;)

Senast ändrad:

Förra veckan gick det förbi en äldre man på vägen utanför mig med sin hund i ett flexi. Han gick på höger sida och hunden på vänster.

Ibland undrar man hur folk tänker.

Håller med er alla:mad:

Och inte bara det; på vår ungdomsträning på klubben dyker en 10 årig grabb upp med pappans enorma spanska gatukorsning med halti OCH flexi.

GAAAH. Det är ju så man vill gråta!

//Gilly

MM helt otroligt hur folk kan ha hund,vissa har ingen koll i över huvudtaget

Jag är imponerad över hur fasen tanten kunde ha fem flexi? Hur fasen kan man hålla i FEM sånna stora makapärer?

Med så dålig koll som hon verkade ha knöt hon väl ihop alla i ett snöre å då är det inte så svårt att hålla i de:)

Liknande trådar

Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
1 229
Senast: Lillefrun
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 701
Senast: fixi
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
5 090
Senast: Liran
·
Övr. Hund Jag är inte hundägare så jag har ingen aning, men är nyfiken och vill veta vad som gäller. Ställer frågan i jagform för att det är...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 867
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka