Ja, huga, jag gillar min amerikanska stora tjockis soffa den få hunden inte tugga i sigVandringskängor är billigt jämfört med vad de kan hitta på att tugga påMånga vinthundar är väldigt(!) destruktiva som små. Börjar dock fundera lite på om inte mycket har att göra med att valparna har så mycket tankar och idéer för sig, samtidigt som de i princip aldrig tränas mentalt öht av ägarna. Visst, vinthundar har inget behov av att träna mentalt på samma sätt som en brukshund eller liknande, men de tänker mycket och mycket idéer för sig. Genom att få dem att tänka på tex roliga trick kanske de glömmer bort att undra vad köksbordet smakar
Om hundarna får bra mat, som de verkligen mår bra av, har bra med tugg och får både röra på sig och mental träning på lämplig nivå så är det nog inte så troligt att de äter upp precis hela hemmet i alla fall. Dessutom GÅR det ju finfint att ställa dyra vandringskängor i en garderob! Desto svårare att gömma undan tex en soffa, en säng, väggar eller golv
![]()
Jo, jag är medveten om att dom är påhittiga. Jag sa till sambon att dom hundarna är jättecharmiga egensinniga och hittar på egna roliga saker
Han sa.
-Dom kanske hittar på sånt som inte är så charmigt också?
- jo, dom gör kanske det...
Penny tränar jag, på en lagom nivå som hon tycker är roligt, jag ska träna den andra hunden också. Det är ju så man får kontakt med sin hund, man blir ett team ihop
Vad roligt det är med hundar