Meibla
Trådstartare
Ni som är lite mer insatta i ämnet.
Frågar åt en kompis.
Om man har köpt en tik med bibehållen avelsrätt, kan uppfödaren då komma och kräva att man antingen lämnar tillbaka hunden, och får pengarna tillbaka, eller att man köper ut hunden helt?
inget avtalsbrott har begåtts från köparens sida (vad jag vet om).
Hon hade fått ett mail från uppfödaren där det står
och
så, vad gäller?
Frågar åt en kompis.
Om man har köpt en tik med bibehållen avelsrätt, kan uppfödaren då komma och kräva att man antingen lämnar tillbaka hunden, och får pengarna tillbaka, eller att man köper ut hunden helt?
inget avtalsbrott har begåtts från köparens sida (vad jag vet om).
Hon hade fått ett mail från uppfödaren där det står
Hej S
Jag ska gå rakt på sak.
Jag känner till 100% att den fodervärds miljö hon befinner sig i nu inte fungerar som den bör.
Jag vill avsluta detta så bra som möjligt, utan att behöva gå in på hur en hund ska skötas.
Antingen köper jag tillbaka henne, eller så köper ni ut henne.
Mvh/ XXX
och
Men i detta fall, då det gäller en av mina avels tikar har jag faktiskt rätt att säga i från när jag inte tycker det fungerar.
Om du läser mitt förra mail igen, så står det att :
Jag känner till 100% att den fodervärds miljö hon befinner sig i nu inte fungerar som den bör.
Jag vill avsluta detta så bra som möjligt, utan att behöva gå in på hur en hund ska skötas.
Jag tvivlar inte en sekund på att du älskar X och gör allt du kan för henne.
Om du inte har råd att köpa ut henne så får vi komma överens om en avbetalnings plan som fungerar för dig.
Om du känner dig lurad tycker jag att du kontaktar SKK och ber att få tala med en av deras jurister.
Mvh/ XXX
så, vad gäller?