Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
*knapplån*
Ytterligare en uppdatering.
Kompisen hade varit hos vet med tiken idag, och fått diagnosen lokal demodex. Vet hade rekomenderat att inte avla på tiken.
Uppfödaren försökte få det till att det skulle vara stressdemodex(?), finns det nåt som heter så? och sagt till henne att hon skulle gå till uppfödarens vet istället.
nu till hennes fråga... Om nu uppfödaren inte kan ta den där kullen pga demodexet.. kan han kräva tillbaka hunden alt pengar för henne då?
Denna uppfödare låter dock allt annat än seriös och sådana rötägg ska naturligtvis anmälas till SKK enligt mig. De stjälper ju rejält för oss som är seriösa
nu till hennes fråga... Om nu uppfödaren inte kan ta den där kullen pga demodexet.. kan han kräva tillbaka hunden alt pengar för henne då?
*knapplån*
Ytterligare en uppdatering.
Kompisen hade varit hos vet med tiken idag, och fått diagnosen lokal demodex. Vet hade rekomenderat att inte avla på tiken.
Uppfödaren försökte få det till att det skulle vara stressdemodex(?), finns det nåt som heter så? och sagt till henne att hon skulle gå till uppfödarens vet istället.
Jag är nog ganska så generös överhuvudtaget. Man får tillbaka en viss summa om hunden har hd-fel mm och man får också 500 om man röntgar hunden.
Jag trimmar mina valpar gratis livet ut osv..
NEJ.
Fö tycker jag att 7000 kronor med bibehållen avelsrätt låter ganska dyrt. är det en dyr hundras?
Jag känner till en person som köpte en dv.schnauzer för 8000 kr och uppfödaren har rätt att ta en kull. Det låter också som ett överpris. Brukar det inte vara brukligt att man köper hunden för halva priset?
Någon som vet?
Jag känner till en person som köpte en dv.schnauzer för 8000 kr och uppfödaren har rätt att ta en kull. Det låter också som ett överpris. Brukar det inte vara brukligt att man köper hunden för halva priset?
njae..
En dv-schnauzervalp med bra föräldrar koster ju kring 12.ooo så både ja och nej.
Men förhoppningsvis så vet man vad det är man köper, att när man skriver på är med på att till det här specifika priset så får jag en hund, men inte avelsrätten.
Har en vän som "fick" en vit herde helt gratis (hanhund) som uppfödaren skulle ha obegränsat anlat kullar efter.
Har också en vän som är uppfödare och de har en hund ute på foder; så att uppfödaren sköter alla meriteringar och får ta obegränsat antal kullar.
Till TS
din vän (anser jag) ska anmäla uppfödaren till SKK, det låter verkligen inte seriöst och som de andra skriver, h*n har inte rätt att göra så mot din vän.
Avelsrätt eller fodervärd, så tar jag halva priset. Hade en på foder som gått och väl kan gå i avel, inget fel på hunden. Men har beslutat att jag inte ska ta nån mer kull på den rasen (labbe). Så jag har helt enkelt skrivit ett nytt kontrakt och de har inte behövt betala mer.
Vill de själva ta en kull på hunden så har jag lovat att ställa upp om de behöver hjälp.
Jag är nog ganska så generös överhuvudtaget. Man får tillbaka en viss summa om hunden har hd-fel mm och man får också 500 om man röntgar hunden.
Jag trimmar mina valpar gratis livet ut osv..
Är nog inte helt orimligt då dvärgarna brukar kosta mellan 12-16 000kr. Köper man då från en uppfödare som släjer för 16 000 är ju 8 000 halva priset vilket är brukligt