Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har endast 1 tik ute hos annan ägare och hon är då köpt av den personen med bibehållen avelsrätt. Nu visade det sig att hon inte skulle fortsätta avlas på och ägaren fick då ett erbjudande: lösa ut hunden direkt det uppdagades, eller låta avtalet stå som det var.
Jag har alltså inte försökt pressa/tvinga henne till att köpa lös avelsrätten utan erbjöd henne det, vilket är viss skillnad.
Det där är ju bara blaha. Vem vid sina sinnens fulla bruk propsar på att betala för en avelsrätt utan värde när uppfödaren erbjuder att skänka bort den.
var inte meningen
men jag är född nyfiken och undrade vad som gällde
verkar vara galet när det gäller att lämna hund på foder för uppfödare
så börjar nu förstå varför så många total vägrar att lämna ut på foder.
förut tyckte jag det var snikna
det är så totalt olikt från hästvärlden där du äger hästen även om den är utlånad på foder och kan hämta den om du anser den är vanvårdad eller inte ser ut att må bra .
De borde ändra lagarna ,så vanligt folk förstår vad de menar
ah bättre information på SKK hemsida tex man ska väl inte behöva beställa en bunt med olika blanketter för man är nyfiken bara
tror du inte jag vet det ?Just därför tycker inte jag att folk och du ska sitta och skriva om sånt man inte kan. Och du borde kunnat det om du fött upp hundar, vilket du inte gjort i den bemärkelsen du skriver om här.
Vilken bemärkelse skriver jag i ? skrev att jag har erfarenet i 30 år av uppfödning
Du hade ingen aning om hur det var och ändå hävdade du att du hade rätt och skrev till TS hur det var. Och du hade fel.
tycker du ja , men jag är inte sämre människa än jag kan ändra mej ,utan att sitta och säga till folk de inte kan något och ska inte heller försöka lära sej pga såna som dej
Tänk om folk kunde strunta i att svara eller åtminstonde skriva att man inte vet, men kanske är det så här osv...
skulle va skönt slippa gnällkärringar eller hur
En del sitter på nätet och tar till sig all info och tror allt är sant.
Du gav helt fel info och du kan inte ens erkänna det.
Ja andra lever med djuren ett helt liv och lär av det utbildar sej på brukshundsklubbar och tävlar och ställer ut och har dom som familjehundar ,men det räknas väl inte
Tyck att jag tjafsar. Men jag är trött på när folk skriver utan att veta vad de pratar om. JA DU TJAFSAR
Och du pratar om att när det handlar om pengar så går det aldrig bra. Och ändå har du avelshingst mm. Lånar du kanske ut honom gratis. jag tar betalt direkt utan några fodervärdsägare på sperman
Vi som har hundar på foder vet precis vad som gäller. Och varför skulle "reglerna" ändras för det. Jag tycker det är ett bra system både för uppfödaren och fodervärden. tydligen är de inte klara för då hade aldrig den här tråden funnits ens
Att tycka att nån är sniken för de inte vill lämna ut på foder. Ja vad ska man säga. Vore ju inte alls bra för hunden om det vore som för tex hästar, att lånas ut titt som tätt och sen flytta igen. jag lämnar inte ut på foder och har mött fler hundar som farit illa än hästar hittills hos fodervärdar
Skillnad på häst som inte lever med familjen på samma sätt som hunden gör.
h Har man som jag hästar som är 25 och 30 år kan jag lova de är en stor del av ens liv
Som uppfödare finns det också vissa krav på fodervärden. Man ska som fodervärd sköta hunden på bästa sätt osv..