Kan du förklara den logikkedjan? Samma regler ska gälla för alla - check. Vi kan inte särskilja vissa folkgrupper - check, men vilka regler gällande tiggeri är det som inte gäller alla? Och hur kom du framtill att det därför bör vara ett tiggeriförbud...??
Nej, nej, nej. Jag accepterar publik på fotbollsmatcher, jag accepterar inte att de bränner bengaliska eldar på fotbollsmatcherna. Jag accepterar fattiga människor som ber om en slant, jag accepterar inte att idkar miljöförstörelse.
En tiggare är en person som ber om pengar eller annat de behöver. En tiggare kan följa lagen, eller så kan tiggaren bryta mot lagen, hen är oavsett just en tiggare. Vissa personer bland tiggarna är mer frekvent lagbrytare än andra, men det är inte det faktum att personen tigger om dagarna som avgör vilken kategori hen tillhör.
En bilist är en person som kör bil. En bilist kan följa lagen, eller så kan bilisten bryta mot lagen, hen är oavsett just en bilist. Vissa personer bland bilisterna är mer frekvent lagbrytare än andra, men det är inte det faktum att personen kör bil om dagarna som avgör vilken kategori hen tillhör.
Förbjud det som är skadligt för människan och planeten, inte medmänsklighet.
Förstår inte att det ska vara så svårt