Kan man inte bara komma överens om att en hel del är organiserade ligor som utnyttjar fattiga människor ? Och att dom fattiga inte får del av det dom tigger ihop ..det finns ju ligor som blivit avslöjade så det är ju inte så konstigt att vi i Sverige som inte ens är vana med tiggeri tror på det ..jag tror som
@Ramona att det är till stor del ligor som kommer hit o kör ut folk till sina platser och varför springer en 18åring omkring omkring med 53 000 i behån som är andras tiggarpengar ? Såklart det är organiserat. Och varför ska dom luras ? Varför är dom halta o lytta när dom inte är det ? Sen kan jag förstå att dom kanske inte vill ha mat , för dom kanske nyss har ätit eller är allergiska el nåt , i såfall kan man ge mat som kan sparas eller tillagas senare
Jag skulle lätt kunna skänka pengar varje månad till nån organisation i Rumänien/Bulgarien eller whatever som hjälper de som behöver , men inte till några hemska maffioser ...och såklart vågar inte tiggarna säga annat för vad händer om dom skvallrar och att tjäna 50 -100 kr om dagen i Sverige för folk som måste äta o leva oavsett ät ju bara lögner, det fattar väl vemsomhelst
Tycker många är väldigt naiva som tror på allt ...