Det vore önskvärt att de tog tag i frågan så att de som tvingas hit för att försörja sig o familjen fick en försörjning hemma!Det hade varit önskvärt att de rev upp beslutet och försökte lösa sina problem så skulle vi få färre av dem.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det vore önskvärt att de tog tag i frågan så att de som tvingas hit för att försörja sig o familjen fick en försörjning hemma!Det hade varit önskvärt att de rev upp beslutet och försökte lösa sina problem så skulle vi få färre av dem.
Det vore önskvärt att de tog tag i frågan så att de som tvingas hit för att försörja sig o familjen fick en försörjning hemma!
Men verkligen inte vad du skrev! Du skrev om att slippa "dem". Menar du verkligen att du inte förstår skillnaden i vad du o jag skrev?Det var innebörden av det jag skrev.
Men verkligen inte vad du skrev! Du skrev om att slippa "dem". Menar du verkligen att du inte förstår skillnaden i vad du o jag skrev?
Att sitta stilla på marken och tigga i 12 timmar i sträck, varje dag, flera månader, det är inte så jäkla lajbans som det låter. Jag har frågat tiggarna vad man kan hjälpa dem med, och fick en förfrågan om varma vinterhandskar för att händerna gör ont, babykläder till kommande barnet som växer upp i misär och tiggeri, samt en genuin önskan om ett annat liv, jobb, boende, självständighet. Tiggeriet är inte ett yrke, utan bara ett steg på vägen mot möjligen att kunna bygga ett tak till sitt egenbyggda hus i hemlandet, betala mediciner och operationer till barn och äldre osv osv.Jag är helt säker på att det finns människor som hellre tigger än att jobba.
Jo. Det viktigaste är ju att det blir bättre för svenskar. Just vi lider ju oerhört av tiggarna.Det hade varit önskvärt att de rev upp beslutet och försökte lösa sina problem så skulle vi få färre av dem.
Varför utgår du från att alla som kommer hit och tigger gör det för att de är desperata? Jag har sett dig skriva det fler gånger så jag antar att du verkligen tar det för givet.
Är det för att du som välgödd "bortskämd" svensk skulle behöva vara riktigt desperat och i skiten för att göra ett liknande drag?
Den gruppen finns givetvis men det är inget universalsvar. Det finns många som kommer hit både för att tigga och försörja sig på kriminalitet.
Tror du att det bara är desperata knäckta människor som helt eller delvis försörjer sig på att vara yrkeskriminella? Då har vi enormt många av dem även i Sverige.
Ja det var precis så jag tolkade det! Dvs det viktiga för dig är att bli av med tiggarna!Du hade kunnat välja att tolka annorlunda så hade du sett det jag egentligen menade.
Det hade varit önskvärt att de (rumänerna) rev upp beslutet (tiggeriförbudet) och försökte lösa sina problem (problemen som är förknippade med tiggare) så skulle vi få färre av dem (få färre av problemen dvs problemen som är förknippade med tiggare).
Bara av nyfikenhet, vilka är de stora samhällsproblem du ser i Sverige, som resultat av [företrädesvis] rumänska tiggande romer?
Det är på intet vis en hemlighet att SD är ett rasistiskt parti; ett parti med taskig människosyn och vidriga värderingar.Varför ska det handla om främlingsfientlighet?
Jag är helt säker på att det finns människor som hellre tigger än att jobba. Ni må kalla mig vad ni vill efter detta inlägget, men jag är faktiskt lite trött på människor som tror att de inte har ett annat val. Det finns alltid ett val.
Bara av nyfikenhet, vilka är de stora samhällsproblem du ser i Sverige, som resultat av [företrädesvis] rumänska tiggande romer?
.
Det här var det dummaste jag läst på länge. Ägna gärna lite tid åt att läsa in dig på ämnet.
Det finns de som väljer att tigga framför att arbeta för 100 Eur i månaden i hemlandet. Skulle det dyka upp arbetstillfällen som passar här skulle vi inte se en enda tiggare på gatan. En säker lön på 10.000 i månaden och 40h arbetstid slår ganska klart att tigga in ca 3000 kr per månad på runt 80h. Till och med om man är av en så genomdum, ovärdig och elak etnicitet som rom.
Dags att vakna!!!!!!!
Fördomarna haglar och vi har problem med tiggare. Suck.
Källa till det? Främst stölder och bedrägerier då.Den stora ökningen av tiggare, utan hänsyn tagen till ursprung, innebär en påtaglig ökning av stölder, bedrägerier, skadegörelse och nedskräpning.
Det är på intet vis en hemlighet att SD är ett rasistiskt parti; ett parti med taskig människosyn och vidriga värderingar.
Det är heller på intet vis en hemlighet vilka människor de anser skulle omfattas av deras förslag till förbud mot tiggeri.
Avslaget.
Källa till det? Främst stölder och bedrägerier då.
Källa till det? Främst stölder och bedrägerier då.
En säker lön på 10.000 i månaden och 40h arbetstid slår ganska klart att tigga in ca 3000 kr per månad på runt 80h (80h per vecka antar jag att du menar?).
Fast en tiggare verkar snarare tjäna 20,000+ kr netto per månad om de tigger 80 timmar per vecka. SR gjorde en liten undersökning där de observerade hur ofta ett tiotal olika tiggare fick pengar och frågade personer som gav pengar hur mycket de hade gett. De kom fram till en timlön på 80 kr vilket blir ca 27,500 per månad om man jobbar 80 timmars veckor. Den timlönen som SR kom fram till verkar ligga mitt emellan olika tidigare uppskattningar av polisen.