Det finns
alltid människor som har det sämre.
"
Den här veckan har jag hjälpt ett par minderåriga flickor som flytt från Islamiska Staten den senaste månaden.Två av dom är gravida. En av dem är "Suzan", 17 år och gravid efter att ha blivit såld till en IS-soldat. Här är hennes historia.
"Han radade upp oss tre nakna varje morgon, kände på oss, luktade på oss.. Sedan valde han vem han ville ha för dagen. Efter det fick hans vakter välja mellan oss. Dom var hemska. De slog mig och kom alltid minst 2 st samtidigt. Till slut önskade jag mig tur att hamna med "Al Russiyah" istället för han slog oss inte. Det var som att välja mellan döden och döden ändå.
Innan jag såldes till honom var jag i Mosul i ett hotell som hette Galaxy, det var fullt av kvinnor och flickor. Halvnakna. Vissa nakna. Fastbundna. Dagen jag och min 10 åriga syster blev sålda var sista dagen jag såg min mamma. Kommer aldrig glömma när började gråta och dra sig i håret när de tog oss."
Hela hennes historia finns på fb Delal Sindy.
http://nyheter24.se/nyheter/utrikes/799176-hon-flydde-fran-is-och-fick-hjalp-av-svensk-volontar