Tiggare igen

Öh? Så om någon ansträngt sig får denne ett tack enbart om du uppskattar gåvan men du tackar inte om du inte uppskattar gåvan/ansträngningen? Ok, då hoppas jag verkligen att vi aldrig kommer tillhöra samma bekantskapskrets för om jag får ett tack enbart de gånger du vill ha något av mig när jag ger/hjälper kan du räkna med att jag släpper dörren i ansiktet på dig när du har händerna fulla. :up:

Mina vänner tackar nej om de inte vill ha, utan tack så erbjuder jag inte hjälp en andra gång oavsett om det tas emot eller inte.

Kul att du inte vill ha mig ens som bekant baserat på ett par tre inlägg på ett internetforum :D Det handlar inte bara om "vill ha", har du helt missat att jag skrev att man kan tacka för att man uppskattar ansträngningen som ligger bakom exempelvis? Min poäng är bara att folk inte bör säga tack om man inte menar det. precis som att man inte bör fråga "hur mår du?" om man egentligen skiter i svaret.

Man menar alltid tack! Så länge ngn gör ngt för en.
I matsalen på skolan sa jag tex alltid tack för maten. I bland sa jag det och i bland sa jag tack för god mat. Man behöver ju inte ta i så man spricker men ett leende eller bara tack, det är aldrig en lögn.

Jag antar att vi egentligen bara springer i varsitt hamsterhjul, men ändå. Jag sa också tack för maten oftast, men när maten inte räckte till oss utan vi fick äta knäckebröd med smör till lunch och leva på resten av dagen, inte så mycket tack. Även om det var samma personer som ställde fram smöret på bordet som i vanliga fall serverade maten.

Kul att du inte vill ha mig ens som bekant baserat på ett par tre inlägg på ett internetforum :D Det handlar inte bara om "vill ha", har du helt missat att jag skrev att man kan tacka för att man uppskattar ansträngningen som ligger bakom exempelvis? Min poäng är bara att folk inte bör säga tack om man inte menar det. precis som att man inte bör fråga "hur mår du?" om man egentligen skiter i svaret.
Jag har citerat dig ordagrant så det som är skrivet är skrivet av dig, de som enbart vill ha något av mig är jag inte intresserad av att ge. :cautious:

Jag har citerat dig ordagrant så det som är skrivet är skrivet av dig, de som enbart vill ha något av mig är jag inte intresserad av att ge. :cautious:

Jag förstår inte alls hur du läser mina inlägg? Jag anser att man ska hålla sig till sanningen, håller du inte med eller vad? Jag har inte skrivit ett jota om att mina relationer bara går ut på att jag vill ha saker som du insinuerar.

Jag förstår inte alls hur du läser mina inlägg? Jag anser att man ska hålla sig till sanningen, håller du inte med eller vad? Jag har inte skrivit ett jota om att mina relationer bara går ut på att jag vill ha saker som du insinuerar.
Du kan ju börja med att läsa det du själv skrivit, i mina citat. Jag insunuerar ingenting, du är av det citerade att döma en sån som endast tackar om du är nöjd med en gåva, du tackar inte ens nej om du inte vill ha. :meh:

Du kan ju börja med att läsa det du själv skrivit, i mina citat. Jag insunuerar ingenting, du är av det citerade att döma en sån som endast tackar om du är nöjd med en gåva, du tackar inte ens nej om du inte vill ha. :meh:

Nu tror jag visserligen att du anstränger dig för att misstolka och vara dryg, men jag försöker igen eftersom du undlät att svara på det: jag anser att man ska säga sanningen, håller du inte med?

Att jag inte skulle tacka nej är något du har hittat på.

Jag tycker nog det är ganska stor skillnad på att göra något för att man själv vill det jämfört med att göra något för att avkräva mottagaren på något i utbyte.

Det är en väldig skillnad på att kräva något i utbyte (=sälja) och att förvänta sig eller hoppas på en viss reaktion från mottagaren av en gåva.
Med ditt resonemang så blir du lika glad över att ge en person någonting vare sig den uppskattar det eller inte. För mig är det självklart att jag blir gladare av att ge någon någonting som uppskattas än att ge saker bara för att.

Att jag gillar att folk visar tacksamhet eller visar uppskattning är bara för att det bekräftar att det var en bra gåva. Ger jag någonting som jag tycker är bra och jag har lagt ner mycket arbete bakom så blir jag så klart besviken om det visar sig att den inte verkar uppskattad. Då kanske någon annan hade behövt den bättre och uppskattat den mer.

Nu tror jag visserligen att du anstränger dig för att misstolka och vara dryg, men jag försöker igen eftersom du undlät att svara på det: jag anser att man ska säga sanningen, håller du inte med?

Att jag inte skulle tacka nej är något du har hittat på.
Jag gillar inte lögner, men du säger att du inte tackar för något du inte vill ha så då tackar du inte heller nej utan bara ser sur ut om jag förstår det rätt. Att säga nej tack är ingen lögn, det är artighet.

Appropå det LBB menar på ang att de förr eller senare inte är mönstermedborgare...

images_54e08cca9606ee179662ab22.jpg

Men polisen kanske är rasistiska i sitt inlägg och definitivt inga tillförlitliga källor ?

Vad har du för val, när du håller på att frysa ihjäl eller inte får ihop pengar att leva på?

Med tanke på att jag inte bett de komma hit så ser jag inte varför jag ska lösa deras problem.
Jag tänker inte betala för dom, ge dom pengar ELLER husrum. (vilket jag däremot skulle göra indirekt ändå om de vänder sej till soc)
Men det finns säkert många här i tråden som tycker det är helt ok att "ockupera" andras egendom såsom ej utnyttjade sommarstugor och husvagnar. För vi svenskar är ju så rika så det är klart vi kan (ska ?) dela med oss (OBS NEJ inget jag håller med om) när andra som kommer hit utan arbete eller andra tillgångar "bara för att vi har plats" ...

Med tanke på att jag inte bett de komma hit så ser jag inte varför jag ska lösa deras problem.
Jag tänker inte betala för dom, ge dom pengar ELLER husrum. (vilket jag däremot skulle göra indirekt ändå om de vänder sej till soc)
Men det finns säkert många här i tråden som tycker det är helt ok att "ockupera" andras egendom såsom ej utnyttjade sommarstugor och husvagnar. För vi svenskar är ju så rika så det är klart vi kan (ska ?) dela med oss (OBS NEJ inget jag håller med om) när andra som kommer hit utan arbete eller andra tillgångar "bara för att vi har plats" ...
Så kan man ju också se det, men är man objektiv så ser man även den andra sidan på myntet.
Vad skulle du göra i deras situation?
Du får inget jobb där du bor, du får ingen socialhjälp, ingen utbildning, ingen sjukvård. Så säger någon att det går att få jobb eller tigga ihop till en dräglig försörjning i Sverige.
Du köper det, dt skulle jag ha gjort.
Men när du väl är på plats så finns inga jobb och tiggarna är så många att de hoptiggda pengarna inte räcker att leva på. alltså.....

"Romerna har svårt att anpassa sig"

Där kom det. Skuldbelägg offren. Vidrigt.
Vilka "offer"?
De som låtsas vara det.

nu har jag träffat på en äldre mkt snäll kvinna som nu själv har sett hur det går till.
Hon utbrast. -NU ska jag sluta att ge dem pengar då käppen hölls under ena armen, Expressen under den andra( kan de svenska?) o kaffemuggen i handen. Av den som nästan var så illa däran att att den unga killen behövde kräla på alla fyra

Gnosjöfolket fick lära sig läxan den hårda vägen...Mkt vill ha... mer eller rättare sagt KRÄVER MER!

Presidenten i Rumänien säger att det FINNS jobb, men att de inte VILL jobba.
Ja jag köper det med tanke på hur de betér sig.
Rumänerna är än mindre glada över att de dras med i detta.

Vilka "offer"?
De som låtsas vara det.

nu har jag träffat på en äldre mkt snäll kvinna som nu själv har sett hur det går till.
Hon utbrast. -NU ska jag sluta att ge dem pengar då käppen hölls under ena armen, Expressen under den andra( kan de svenska?) o kaffemuggen i handen. Av den som nästan var så illa däran att att den unga killen behövde kräla på alla fyra

Gnosjöfolket fick lära sig läxan den hårda vägen...Mkt vill ha... mer eller rättare sagt KRÄVER MER!

Presidenten i Rumänien säger att det FINNS jobb, men att de inte VILL jobba.
Ja jag köper det med tanke på hur de betér sig.
Rumänerna är än mindre glada över att de dras med i detta.

Finns en del jobb i jordbruket för ca 100 Eur i lön per månad. Att tigga i Sverige ger runt 3000 per månad. Skillnaden mellan familjens överlevnad eller inte.

Det är lätt att döma hit och dit när man har det privilegierat och tryggt.

Simulera kroppsskada, kräva Mer pengar. Fler o fler som kommer fastän de fått enorma summor av EU.

Betala du. Det kommer att bli självreglerande sig då folk fattar, om nu inte lyckade politiker börjar försörja även dem.

Simulera kroppsskada, kräva Mer pengar. Fler o fler som kommer fastän de fått enorma summor av EU.

Betala du. Det kommer att bli självreglerande sig då folk fattar, om nu inte lyckade politiker börjar försörja även dem.

Jag skulle också simulera kroppsskada om det gjorde att min 3åriga dotter överlevde vintern.

Förståelsen för vad kris är, är extremt låg hos dig @axel. Lägre än Glocalnet.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka