Tiggare igen

Du har förstås rätt till din åsikt men i alla typer av flockar eller samhällen så förväntas man visa uppskattning eller få någonting tillbaka om man får hjälp så att en själv eller andra i samhället ska fortsätta få hjälp. Gäller även djur. Till exempel finns fladdermöss som delar med sig av mat till andra medlemmar i sin flock men där de individer som är själviska och inte delar med sig, eller helst struntar i att jaga och bara blir matade av andra, efter ett tag blir uteslutna ur samarbetet.
Man förväntar sig alltid någon typ av respons för att man ger saker eller hjälper andra, oberoende om det är tacksamhet, man har någonting man vill bli av med och därmed ge bort, bekräftelse från andra eller att man mår bättre med sig själv av att hjälpa andra. Det är så vi genetiskt fungerar, det kommer man inte ifrån.

Det fetade köper jag inte alls. Jag tror verkligen inte det handlar om genetik! Snarare om tradition och kultur skulle jag tro?

Jag förväntar mig ingenting i gengäld när jag skänker pengar eller annat till behövande. Jag skänker ofta kläder via familjemedlem med släkt utomlands men jag personligen träffar ingen av dem som tar emot gåvorna. Rör mig inte i ryggen så länge som grejerna kommer till användning.

Det fetade köper jag inte alls. Jag tror verkligen inte det handlar om genetik! Snarare om tradition och kultur skulle jag tro?

Jag förväntar mig ingenting i gengäld när jag skänker pengar eller annat till behövande. Jag skänker ofta kläder via familjemedlem med släkt utomlands men jag personligen träffar ingen av dem som tar emot gåvorna. Rör mig inte i ryggen så länge som grejerna kommer till användning.
Vill den tiggande människan betraktas som en plåcontainer från UFF där man skänker utan mänsklig respons så varsågod. Vill tiggaren bli betraktad som människa så beter han sig som en sådan och visar positiv respons vid en gåva. Svårare eller enklare än så är det inte.

Vill den tiggande människan betraktas som en plåcontainer från UFF där man skänker utan mänsklig respons så varsågod. Vill tiggaren bli betraktad som människa så beter han sig som en sådan och visar positiv respons vid en gåva. Svårare eller enklare än så är det inte.

Ett givande ur ett egoistiskt perspektiv. Alla tänker inte så.

Ett givande ur ett egoistiskt perspektiv. Alla tänker inte så.
De flesta tänker så, eftersom det är den uppfostran man får. Får man en gåva så ska man tacka för den.

Och den svenska folket hör till det mesta "tackande" folket
Prata bara med några utlänningar så bekräftar de det gärna ;)

Varför är romerna så impopulära? Vad säger rumänerna som känner till dem?
Rumänien fick 90 miljarder av EU o menar att det finns jobb. För de som vill.
Kan det vara så att de inte vill?
Jag menar. För tio år sen var det många från Polen som sökte jobb överallt. Sålde teckningar o whatever. Jag köpte. Nu är de i lånefällan o det syns på vagnparken. Mkt finare bilar än här. Så de kommer inte längre.
Jag förväntar mig ngn form av motprestation av arbetsföra människor. Att simulera skadade lemmar bara för att få sympati o pengar är ett uselt karaktärsdrag.

Ett tips till tiggarna är att dom behåller samma skylt. Att ena dagen ha en skylt med texten "Hjälp min syster till operation" och andra dagen ha en nästan likadan skylt med textern "Hjälp min svärfar till operation" känns sådär.

Jag menar. För tio år sen var det många från Polen som sökte jobb överallt. Sålde teckningar o whatever. Jag köpte. Nu är de i lånefällan o det syns på vagnparken. Mkt finare bilar än här. Så de kommer inte längre.
Jag förväntar mig ngn form av motprestation av arbetsföra människor. Att simulera skadade lemmar bara för att få sympati o pengar är ett uselt karaktärsdrag.

Att skriva den skiten om desperata utsatta människor på ett nätforum är ett uselt karaktärsdrag.

Har du brytt dig alls att ta del av de reportage som görs om denna svårt utsatta grupp?

@MarieJ Men om man ger, så kräver man inget tillbaka.

Vilket märkligt resonemang!

Ett av dom första orden barn lär sig är "titta" och "tack".
Tror mina barn sa tack före de sa mamma. ;-)

Detta tack vill jag att de använder sig av i alla sociala sammanhang!
Man tackar busschauffören när denne väntar in en vid hållplatsen trots att man är sen.
Man tackar läraren när hen tex. ger mig en bok, hjälper mig med ett problem eller vad som.

Jag skulle bli väldigt beklämd -för att inte säga förbannad- om de inte tackade tex. sin mormor för julklapparna med motiveringen att "förväntar man sig ett tack i gengäld ger man inte".

Alla som ger, oavsett om det är av sin tid, sitt engagemang eller av sina pengar är värda ett tack tillbaka!

Jag förväntar mig ingenting av de tiggare jag ger pengar och mat till.
Jag vill inte känna att jag bokstavligt talat står över dom.
Men likväl blir jag fortfarande rörd när jag ser den, nu torkade, bukett med rosor jag fick av en äldre kvinna utanför affären.

Att skriva den skiten om desperata utsatta människor på ett nätforum är ett uselt karaktärsdrag.

Har du brytt dig alls att ta del av de reportage som görs om denna svårt utsatta grupp?
Du svarar inte. varför 'är de så illa omtyckta i sitt ursprungsland? Över hela EU?
Kan det bero på att de visat genom decennier vad de går för?

Reportage kan man vinkla hur som.
Fakta var hur det området ser ut idag. Ingen drar sitt strå till Stacken.
De har inga yrkesmän eller ens en samhällsstrategi.

Nu sitter de överallt. Har du sett hur det ser ut i tältlägrena?
Inte har våra A lagare eller uteliggare tiggt.
De borde få just för att de inte tigger.

Jamen det var ju positivt, kanske. Då var det den rika tanten som satt och spelade klarinett och en handikappad kille som spelade dragspel i tunnelbanan.

Vi har samma historia i Sverige för den som vill veta. "Tattarstaden" i Bullaren revs av majoritetsbefolkningen, det var upplopp i Jönköping mot deras "tattare" och i Finnerödja revs också deras bebyggelse. De fick inte jobb för ingen ville ta i dem med tång. Vi stänger dem ute i vanlig ordning men så behöver det inte vara. Var det Gnosjö som ordnade jobb åt sina tiggare? Allt går att ändra för den som har viljan. Har du lusta att ändra på din inställning till tiggare?

Vilket märkligt resonemang!

Ett av dom första orden barn lär sig är "titta" och "tack".
Tror mina barn sa tack före de sa mamma. ;-)

Detta tack vill jag att de använder sig av i alla sociala sammanhang!
Man tackar busschauffören när denne väntar in en vid hållplatsen trots att man är sen.
Man tackar läraren när hen tex. ger mig en bok, hjälper mig med ett problem eller vad som.

Jag skulle bli väldigt beklämd -för att inte säga förbannad- om de inte tackade tex. sin mormor för julklapparna med motiveringen att "förväntar man sig ett tack i gengäld ger man inte".

Alla som ger, oavsett om det är av sin tid, sitt engagemang eller av sina pengar är värda ett tack tillbaka!

Jag förväntar mig ingenting av de tiggare jag ger pengar och mat till.
Jag vill inte känna att jag bokstavligt talat står över dom.
Men likväl blir jag fortfarande rörd när jag ser den, nu torkade, bukett med rosor jag fick av en äldre kvinna utanför affären.

Precis!

Ren och skär rasism baserad på okunskap och en vidrig människosyn.

För den som har viljan finns informationen att tillgå, angående den systematiska diskriminering som romerna har blivit utsatta för - och fortfarande utsätts för, av de som inte förmår ta till sig fakta och uppdatera sin världsbild. Ignorant, imbecillt och tragiskt.

Varför Romer är så impopulära bland folk?
En av orsakerna är ju att det beror på ömsesidiga aversioner.
Lokalbefolkningen ser individer som avviker i klädsel, språk o seder.
Romerna å sin sida ser på lokalbefolkningen som orena individer, ja rent av som ickemänniskor.

Traditioner har fördömt att man fraterniserar mellan grupperna,

Romerna har svårt att anpassa sig och skaffa arbete i dagens moderna krävande samhälle vilket ytterligare förstärker utanförskapet.

Tyvärr arbetar starka krafter inom de romska grupperna mot en anpassning, av rädsla för att deras identitet ska försvinna.
Så problemet är inte enkelt att lösa.

Du svarar inte. varför 'är de så illa omtyckta i sitt ursprungsland? Över hela EU?
Kan det bero på att de visat genom decennier vad de går för?

Reportage kan man vinkla hur som.
Fakta var hur det området ser ut idag. Ingen drar sitt strå till Stacken.
De har inga yrkesmän eller ens en samhällsstrategi.

Nu sitter de överallt. Har du sett hur det ser ut i tältlägrena?
Inte har våra A lagare eller uteliggare tiggt.
De borde få just för att de inte tigger.

Fy fan vilken människosyn. Jag blir starkt illa berörd av det du uttrycker och känner att du måste komma från en annan planet.

Jag säger igen
Var bor du som formats av dina trevliga erfarenheter?
Låt de flytta in i ditt hus.

Jag säger igen
Var bor du som formats av dina trevliga erfarenheter?
Låt de flytta in i ditt hus.

Jag generaliserar inte enstaka negativa erfarenheter till att gälla grupper av människor.

Om jag resonerade som du skulle jag kunna säga exakt varför skåningar, nyköpingsbor, stockholmare, luleåbor, skänningebor, göteborgsfödda, boråsbesökare och västgötar är helt jävla dumma i huvudet och otrevliga som satan. För jag har träffat minst en sådan av varje sort. Att sedan 8 av 10 man träffar är trevliga människor, oavsett födelseort, religiös bekännelse eller etnisk bakgrund - kan man som du välja att bortse ifrån.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Black Friday
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Dejtingtråden del 38

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka