Jag får lite ont i magen av hur vissa ser på tiggarna och allt agg emot dem som cirkulerar på Facebook.
Dessutom är folk inte pålästa för fem öre, eller källkritiska..utan sväljer allt med hull och hår. Så sent som häromdagen var det en på mitt fb flöde som var sjukt förbannad för nu skulle visst tiggarna få körkort gratis i min hemkommun. Trixet var bara att klickade man på "artiklen" hen hänvisades till så kom det bara upp en text om att man blivit trollad! Ska man riva upp himmel och jord får man väl ändå kolla upp läget först.. Inte konstigt hatet växer snabbt om folk går på sådant.
Jag förstår faktiskt inte vad allt detta starka ogillande kommer ifrån.. och jag förstår inte vad som är så fruktansvärt provocerande med att dessa människor sitter utanför affärer.
Det är inte direkt så att de försöker tvinga sig till pengar? De är inte heller tjatiga utan på sin topp kanske man får ett trevligt hej.. Och om man inte ger något så är det inte mer med det. Men ändå verkar det sticka folk så fruktansvärt i ögonen?
Vad är problemet egentligen? Vill man inte ge dem pengar, nej men gör inte det då? Ingen som tvingar er.Man behöver ju inte ens titta på dem om det nu gör så ont i ögonen. Personligen är jag skit lack på alla trötta lata förbaskade ungdomar/unga vuxna vi har i detta landet som minsann inte tänker jobba om det inte är något roligt som passar dem och istället lever på soc och verkar trivas bra med det för det är ju ganska bekvämt trots allt. Men inte fan spyr jag galla över dem öppet och klankar ner på dem och startar facebook evenemang. Nej tycker nog minsann det ligger en ganska stor dos främlingsfientlighet bakom detta med tiggarna. Och Sverige är påväg mot en otäck utveckling angående detta.
Allt detta "Förbjud tiggeri" Jaha, men sen då?Folk med allt detta starka ogillande verkar inte tänkt längre än så, vad ska vi göra med de individer som faktiskt behöver tigga ihop sina pengar för överlevnad?
Jag blir trött, så jäkla trött. Man vet aldrig hurvida man själv en dag kanske befinner sig i en liknande situation, och då skulle åtminstone inte jag vilja ha allt detta hat som finns i vårt land idag riktat mot mig.
Behövde nog skriva av mig lite