Tigerränder på benen hos föl?

neywaz

Trådstartare
Min lilla hingstunge som är nämnd i annan tråd har mörkare tigeränder på bakbenen vid knäna, vad är detta? Är det vanligt ?

Föräldrarna är skimlar båda två, med både fuxar och bruna bakom sig. Han är själv fux nu med brunt skinn runt ögonen och röda fransar, finns det mer tecken man kan titta efter vad det blir för färg sen? Han har enstaka skimmelstrån på benen och i svansen.

JAG ÄR SÅ NYFIKEN!!! :banana:

Sv: Tigerränder på benen hos föl?

Zebraränder och ål är ju vilttecken som förekommer mer eller mindre hos olika raser. Vad är det för ras på din? Fjordingar har det väl ganska ofta har jag för mig + en del ponnyer. Mindre vanligt på halvblod?

Sv: Tigerränder på benen hos föl?

Det är en arab, han har både ränder och mörk ål på ryggen. Har sett ränder hos fjordingar ja, men inte på araber, undrar om det är något tecken på vilken färg han kan få?

*från en som absolut inte kan hålla sig till första fällningen ;) *

Liknande trådar

A
Avel Vi har haft med ett föl i några trådar och diskuterat hans födelsefärg. Han är född mörkröd, med ännu mörkare RÖDA ben och huvud. Han...
2
Svar
20
· Visningar
3 838
Senast: lilla-jag
·
H
Avel Hej! den 12/6 fick jag ett brunt hingstföl med 4 vita ben och nosbläs. Han är e. Magini 695 u.Halvblod/arab(godkänd som halvblod)ue...
Svar
2
· Visningar
954
Senast: ameo
·
L
Islandshäst Är det vanligt att föl utan vita tecken på benen ändå har vita hovar då de föds? Är fundersam för i år har båda mina föl vita hovar...
Svar
2
· Visningar
1 602
Senast: liliano
·
M
Avel Vi har ett sto som det tvistas om huruvida hon är isabell, ljusfux, isabellskimmel eller ljusfuxskimmel...puh! För mig spelar det...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 759
Senast: Thera
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar