Tidsinställd utfodringsautomat för hö?

B

**BORTTAGEN**

Hur funkar en sån? Framförallt, var kan jag hitta en sådan? Pris? Jag har för mig att det är någon här som använder en sådan. Tacksam för svar!
/Pella

Jag har sökt på forumen och hittat bla Alexandra som har grind. Nån annan hade sett annons här, men jag har letat bland länkarna och inte hittat nåt. Nån som vet?

Det finns flera olika varianter. Bla. en "automatisk grind" som öppnar upp en hage, på ett speciellt klockslag, där man har lagt höet. Det finns också en "lunchbox" som öppnar sig på inställd tid. Har ingen egen erfarenhet av dessa grejor, men båda verkar fungera bra. Lunchboxen har väl den fördelen att höet inte blåser bort om det är storm ute, eller blir begravt under snön.

Här kommer några länkar;
Lunchboxen
Novel Ways Grindöppnare
Hästnet

Sv: Tidsinställd utfodringsautomat för hö?

Tja! Jag har en lunchbox som jag är jättenöjd med. Den ligger på hasttema.se lunchboxen. KGL tror jag dom heter..

Liknande trådar

Foder & Strö Hej alla bukefalister. Jag har precis fått reda på att min ena har gräsallergi. Han kan vara allergisk mot följande ( en eller alla)...
Svar
18
· Visningar
653
Senast: Alexandra_W
·
Foder & Strö Då min häst har FFV som vi inte får bukt på ska vi testa GastoGard. Dock går det inte att ge honom orala sprutor, har någon provat att...
Svar
5
· Visningar
537
Senast: AbCdE
·
Foder & Strö Hur ser era hästars dagar ut vad gäller fodertider och upplägg? Det är januari, kallt och vi har haft kolikkänning i stallet. Tankarna...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
3 907
Senast: Efwa
·
Foder & Strö Vi har Himalayasaltsten och den lossnar ju från snöret till slut. Då har vi en sån liggande saltstenshållsre där jag lägger bitarna. Nu...
Svar
2
· Visningar
313
Senast: Ninnurur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka