Tidiga tecken på lyckad parning?

Swat

Trådstartare
Jaha... Då går jag så här och tittar och tittar :D
Letar efter små detaljer som kan ge en liten vink om huruvida parningarna tagit eller ej.

Ännu är det ju nästan bara "nattagammalt", men ändå ;)

Vilka tidiga tecken har ni sett hos era tikar?
Nu menar jag inte i första hand de vedertagna, "klassiska" tecknen utan mer de lite udda, "personliga" förändringarna.

/Swat

Sv: Tidiga tecken på lyckad parning?

Min lilla pansarvagn blev seeeeeeg väldigt tidigt! Hon började ladda batterierna, så att säga. Och det blev hon inte efter löp annars, så då kände jag mig rätt säker faktiskt..

Sen behöll hon sin monstruöst gigantiska svullna vulva :o

Nike blev lite lugnare (skönt!) o ett snäpp hungrigare (inte lika bra, hon var helt galen o länsade råttfällorna i stallet på kadaver, urk!)

Aldrig haft dräktig tik. Men jag passar på att fråga om det är myt eller inte;

De tikar jag träffat som varit hyffsat "nykuklilurade" har fått pälsen lite mer utåtstående precis i ljumskarna nästan. Då har det ändå inte gått lång tid! Det tycker jag är lite konstigt.

De tikar jag träffat som varit hyffsat "nykuklilurade" har fått pälsen lite mer utåtstående precis i ljumskarna nästan. Då har det ändå inte gått lång tid! Det tycker jag är lite konstigt.

Ja just ja, det fick Nike åxå :bump:

Tack för att ni delar med er av era erfarenheter!

Trött och hungrig är hon inte...ännu... Men det där med pälsen i ljumskarna stämmer!! ;)

/Swat

Det där med "pälsspretet" brukar ske i 5:e veckan med mina tikar - ett hyfsat säkert dräktighetstecken, har det visat sig;)

TS: Mina tikar har alltid blivit mycket keligare när de har varit dräktiga, och det har märkts nästan direkt efter parning. De är keliga annars också, men det märks ändå en markant skillnad!

sitter i samma sitts.. det har gått 2 veckor nu och jag kikar och kikar :) hon är seg.. Men det är hon alltid tycker jag.. Så det återstår att se.

Lycka till med din dam!

:bow:

Även min tant blev keligare efter parning. Jag minns inte hur lång tid det hade gått (för kort tid för att man skulle se någon större mage iaf) när hon helt plötsligt la sig och höll fast min arm för att klia på mig lite försiktigt med tänderna. Många hundar har gjort så på mig, men min tant är en sådan som knappt ens slickar lite på en om man varit borta någon månad :p
Det är m.a.o. första och enda gången hon gjort något sådant och det kändes lite.. kul :)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 838
Senast: Calmiche
·
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag varit ute och snurrat i världen något år, och insett att min plats inte fanns därute heller så bestämde jag mig för att fördriva...
Svar
0
· Visningar
1 506
Senast: miumiu
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 964
Senast: Imna
·
Hundavel & Ras Dags för ännu en rastråd. Om två-tre år planerar jag att skaffa en till hund, då min äldsta hund då börjar bli lite äldre (jag har två...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
13 964
Senast: linnsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka