tiden/veckorna före...

tinissen

Trådstartare
hur har ni som varit hemma ett par veckor innan förlossning fördrivit tiden???
jag har 3 veckors studier kvar sen ska jag vara hemma till bebis kommer i ca 4 veckor om han kommer som beräknat. är inte den som bara kan ligga o vila o ta det lugnt utan har "myror i baken" jämt.

Sv: tiden/veckorna före...

Jag gick hemma från v 32 då jag blev sjukskriven för foglossning. Jag fördrev tiden med att ligga i soffan, fika med kompisar som kom hem till mig, ligga i soffan, sitta vid datorn, sova halva dagarna och ligga lite till i soffan :angel::D De första dagarna var jobbiga, men sedan vande jag mig vid att inte göra något :rofl:

Jag skapade en tråd nyligen i samma ämne... tycker också det är lite svårt att fördriva tiden. Men jag har fått gjort lite som tex storstäda sadelkammaren, storstäda huset plus köpt en ny häst ! Och hämtat hem massor av hö så att jag ska slippa göra det precis efter förlossningen...

Beror ju på varför man är hemma, är det för att man har ont finns det ju inte så himla mycket man kan göra åt det onda..

Jag är sjukskriven, har varit hela graviditeten.

Jag fördriver tiden ganska väl tycker jag själv :D

Har hund som måste ut och aktiveras, pysslar ( syr och stickar ), surfar runt på nätet, fixar inför bebisens ankomst, kollar lite på TV, läser en bok/ljudbok, lagar mat, städar m.m

Sover middag och samlar på mig sömn :p

kommer vara hemma endast pga att under utbildningen har vi praktik v9-13 och lov v 8 och 14 och pojken beräknas komma mitt i v11-12 någon gång.
har tyvärr ingen häst längre så sånt har jag inget o pyssla med. tyvärr har jag kompisar som jobbar på dagarna så blir lite svårt o umgås med dem då, men får väl lära mig och sticka istället.

Du kan ju gå ut och gå ( även fast du inte har hund/häst ), att sticka är superkul ( jag är värdelös dock ;) ).

Pyssla med annat i hemmet, göra i ordning inför babyankomsten, surfa runt på olika bebissidor och glutta på kläder.

Kolla tradera 511ggr dagligen och buke lika många ;) :D

Sova länge, passa på att laga massa frysmat som ni kan ha sedan när bebisen kommit ?

Det sista tipset är riktigt bra och något jag själv ska sätta igång med ...

ska införskaffa en frys där något får plats först:D jo hund har jag ju men det är svårt att hitta varierande aktivitet som passar oss båda när man bor i ett industriområde, är ju tvungen att åka utanför stan om man ska kunna utföra något vettigt, o känner ju inte att de är jättelockande att ut i skogen själv de sista veckorna..... tyvärr är hemmet rätt begränsat för tillfället så det som går förbereda har jag redan gjort nu under jullovet... får väl lära mig att vara rastlös annars haha... eller kanske ska ta o ragga tag i massor av film. dagens tv är ju inte mkt o jubla för... repris på repris hela tiden när den väl fungerar.... *suck*.

Ja matlådor är superbra att ha när bebis kommit!

(till TS: tänk på att inte krydda maten för mkt och var sparsam med "gasbildande" mat om du ska göra matlådor).

Jag var hemma från vecka 30 med havandeskapspenning pga tungt arbete. Det var i sommras så jag fördrev tiden med att måla altanen, greja lite i trädgården och pyssla lite allmänt allt efter hur mycket jag orkade. Det var ju väldigt varmt, närmare 28 grader vissa dagar, så då låg jag mest som en strandad val i skuggan och höll på att smälta bort! :D Långpromenad med hunden orkade jag inte, men jag cyklade med henne en del och det själv i skogen ;) hade mobilen med mig så jag kunde ringa om det var nåt! Sen passade jag på att ta låååånga sovmornar och vila på dagarna. Lagrade sömn helt enkelt, och det behövs!! Löste korsord och sudoku, läste böcker. Tittade inte alls mycket på tv, det är bara en massa skit dagtid! Jag är också en rastlös myra som vill ha saker att göra hela tiden, men jag lyckades övertala mig själv att ta det lugnt mellan varven och verkligen koppla av och det är jag glad för, för det är inte ofta man kan göra det nu ;)

Vad skönt det låter att vara hemma. Jag kommer gå hem vecka 38. Så det är 2½ vecka kvar på jobbet....

Är ju lärare så jag gick på sommarlov i mitten på juni. Isak var beräknad till mitten på juli (kom när jag gått två veckor över tiden). Vi gjorde små utflykter i närheten, bakade, tränade hund (på beräknad bf satt jag med hunden i en roddbåt och rodde runt i en tjärn och kastade dummis), läste på buke, umgicks med kompisar, promenerade, gick på bio flera gånger (svårt sen när bebis kommit att komma iväg på bio), såg på tv. Hade vääääldigt långtråkigt och ville ha min bebis ju men vänta fick jag.

Sen roade sig min kropp med att samla vatten och fixa fram lite sammandragningar när jag gick för fort men inte sjutton kom bebis fortare för det....

Jag vart sjukskriven 50% i v.12 eller 14 och sen gick jag på GP i v. 26 eller 28. Hafde sjukt tråkigt och inget att göra och när väl förlossningen startade fick jag panik för jag inte hunnit klart med allting ;)

Fast nu när jag tänker efter var det himla skönt att bara ha tråkigt och lata sig ;)

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har haft problem med att det kryper och rycker i benen på kvällar och nätter sedan jag brände ut mig i våras. Det blev än värre när...
2
Svar
23
· Visningar
949
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 214
Senast: malumbub
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 478
Senast: Freazer
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 342
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar