tiden går

tanten

Trådstartare
Var idag på mitt sista läkarbesök på mammografin. Hädanefter är det bara vanlig mammografi. Det har snart gått fem år och jag är på väg att bi "frisk".

Underligt så fort tiden går.

Återställd är jag inte. Det blir man inte efter så omfattande behandling. Mitt hjärta har tagit stryk. Jag är dummare än innan och jag har ont i mina muskler varje dag.

Men jag lever.

Imorgon är det nationaldagen. Känns som en bra dag att hissa flaggan.
 
Sv: tiden går

Cancer.
Amputation av vä bröst. Cellgifter. Strålning. Anti-östrogen i fem år.

Hade en lång tråd om det när det skedde. Buke var ett fantastiskt stöd genom hela den resan.
 
Sv: tiden går

Ja det är tufft. Min mamma går på medicin fortfarande. Fick ta bort ena bröstet nästan helt. Inge kul men skönt att det går att behandla :).
 
Sv: tiden går

Så skönt! Du har verkligen all anledning att fira.

Min mormor (som jag börjar känna mig som mer och mer O_o) brukade alltid besvara frågor om hennes hälsa, hon hade ganska avancerad reumatism och diabetes med diverse sår som aldrig ville läcka, med ingående beskrivningar om alla sina krämpor och sedan avsluta med "...men glad, men glad!" med glimten i ögat.
 
Sv: tiden går

Grattis!!!

En god van fick ta bort bada brosten samtidigt som maken blev diagnosticerad med lymphoma for tre ar sedan. Cellgifterna har stallt till en hel del for dem bada ... men precis som du ar de bada tva har och forgyller livet for oss andra.:D
 
Sv: tiden går

Jag minns mycket väl din tråd och det känns som om 5 år har gått fort. Fira ordentligt idag!
 
Sv: tiden går

Underbart! Inte de kvarstående besvärena, men att det gått så lång tid och att du är "frisk". En verklig orsak till att fira!!
 

Liknande trådar

Hundhälsa Jag måste börja nysta i om och när det blir dags för mitt hjärta att vandra vidare. Har några delar jag skulle vilja bolla med den som...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 896
Senast: Lipperta
·
Kropp & Själ Jag har, inte ens 25 år fyllda, förstört mitt liv. Det finns inget annat sätt att uttrycka det på. Jag har kämpat mot psykisk...
Svar
11
· Visningar
2 984
Senast: Fibusen
·
Kropp & Själ Har börjat förlora hoppet tror jag så vänder mig hit för hjäääälp.... (obs långt) Söker tips, råd, erfarenheter.... Vad som helst...
Svar
8
· Visningar
1 895
Senast: tuaphua
·
Övr. Hund Natten till igår fick min älskade BC-tik Nell en hjärnblödning. De neurologiska skadorna var alltför allvarliga för att det skulle vara...
Svar
18
· Visningar
1 088
Senast: Killaloe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp