Sv: Tid på förskola
Om man tycker att kvalitet och kvantitet måste gå hand i hand så är det ju så, och om man tycker att det är skönt att hinna med både att göra det jobb man har i den omfattning man har det helhjärtat och dessutom hinna med familj och andra intressen utan att stressa allt för mycket så är det inte så. Men man får tycka olika . Jag upplever snarare att jag är mer taggad på jobbet om jag har tio grupper i veckan är tjugo, och framförallt är det skönt för rösten.
Fast om man jobbar mindre så hinner man ju mindre, så är det ju med allt. Om man undervisar mindre, så får man mindre erfarenhet, och det går långsammare att få den. Det hindrar ju inte att man gör så gott man kan när man väl undervisar, men man skulle förmodligen utvecklas snabbare ifall man ägnade lärargärningen mer tid.
Jag har t ex en del undervisning i mitt yrke, men undervisar just nu väldigt lite, max tre månader om året. Då gör jag ett så bra jobb jag kan, men självklart skulle jag utvecklas otroligt mycket snabbare som lärare ifall jag undervisade på heltid. Och eftersom jag undervisar så lite, så finns det massor av kurser och studenter jag aldrig får tillfälle att testa på.
Om man ägnar något mycket tid, så hinner man mer än om man ägnar något lite tid, ungefär så är det ju.
Om man tycker att kvalitet och kvantitet måste gå hand i hand så är det ju så, och om man tycker att det är skönt att hinna med både att göra det jobb man har i den omfattning man har det helhjärtat och dessutom hinna med familj och andra intressen utan att stressa allt för mycket så är det inte så. Men man får tycka olika . Jag upplever snarare att jag är mer taggad på jobbet om jag har tio grupper i veckan är tjugo, och framförallt är det skönt för rösten.