Tid för att tina VoH?

Lavine

Trådstartare
Nu ska jag testa VoH till min hund. Har en liten hund och kommer att fasa in det mycket långsamt och lite i taget. Därför vill jag tina så lite som behövs för att kunna skära korven i mindre bitar och stoppa i frysen igen. Jag har ingen känsla för hur länge det tar att tina lite, eller helt för den delen. Hur mycket hinner hända i kylen över natten t ex? Eller framme i rumstemperatur fyra timmar? Försöker planera in detta mellan jobbpassen. :)

Korvarna är hyfsat lätta att dela frusna! Jag brukar ta en brödkniv och såga igenom dem. Nu vet jag inte hur små bitar du vill ha, men testa att dela korven i typ 5 skivor och sen delarna i fjärdedelar. Då har du bitar om ca 25 gram.
Bara att lägga i en burk i frysen och ta upp en i taget :)

Och om du slopar den frusna korven i lite vatten så släpper plasten och blir lätt att ta av.

Ibland behöver jag bara tina en halv korv åt gången, då brukar jag stoppa den i en kaffekopp med ljummet vatten, som räcker typ till hälften av korven. När den mjuknat tillräckligt delar jag med en kniv och stoppar den andra delen i frysen :)
Tinad VoH står sig typ 4 dagar i kyl.

Det var ju smart!

Jag har nu delat, det gick ju rätt bra trots frusenhet som sagt, och hunden har fått sina första "smulor". Min nästa undran var precis hur länge det håller i kylen nu, och nu vet jag det också, perfekt.

Mja, han har haft lite magproblem senaste tiden, vilket jag i och för sig tror beror på att han äter (ätit, tog uppehåll) Carprodyl full dos. Hade egentligen bestämt mig för att strunta i att byta mat, någonsin, men nu har han ändå ätit dietmat några dagar så tänkte jag att jag passar på.

Liknande trådar

Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
5 004
Övr. Hund Bakgrundsinfo; Jag har haft en väldigt väl fungerande flock på 1 norfolkterrier och 2 phaléner. Senare kom även sambons labbe in i bilen...
Svar
3
· Visningar
980
Senast: Bismark
·
Hundhälsa Såg i en annan tråd om tips angående Zylkene och började fundera på "vad" det kan hjälpa mot så att säga. När jag läste om det verkade...
Svar
4
· Visningar
911
Senast: Och_Aye
·
Hundhälsa Hej! Nu behöver jag lite hjälp att tänka av er kunniga hundmänniskor! Jag har en bichon havanaisvalp på 5 månader som jag oroar mig...
2
Svar
30
· Visningar
8 739

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka