Tibetansk spaniel

O

oskis

Sitter nu här och lusläser det mesta jag kan hitta om denna ras...
Kom då på att jag kan ju fråga här om det finns några som har erfarenheter av denna ras?
ALLT är av intresse!! Både positivt och negativt...

Sv: Tibetansk spaniel

jag har haft två stycken! kommer inte på någon negativt direkt....skulle gärna skaffa en till! just nu har jag grand danois och den är mycket lättare att ha med när jag rider...
mina två var dess motsatser så jag vet inte riktigt vad som var rastypiskt...den ena hade jag sen hon var valp, hon var enormt självständig, lugn och lättlärd. dock skjuträdd och fick lugnande på nyårsafton mm.
den andra skaffade jag när hon var 8 mån, av samma uppfödare. hon var helt annorlunda...mer stressig av sig. när vi var ute och gick så skulle den första lukta på varje grässtrå...länge...medans nr två tyckte promenaden skulle gå i ett rasande tempo. inte nått skjuträdd.
väldigt goa hundar!

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Tibetansk spaniel

Har aldrig haft nån själv, tyvärr, men en musikaffär i Visby hade alltid en liggande på disken i en korg. Man glömde vad man skulle handla, när man såg denna ljuvliga varelse. Ett litet gosedjur är det.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 069
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 820
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 947
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
763
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka