The Value Of Neck Reining.

Jag tolkar det som att Troxel menar att det är ryttaren (och den äldre hästen) som ska kunna neck reining, för att kunna hålla handhästen i ena handen, inte för att lära handhästen neck reining..? Eller jag kanske är ute och cyklar :P

Så kan det nog vara, jag var nog bara så fokuserad på unghästen och vad den bör lära sig i livet :D
 
Jag funderar lite på om det är så att unghästen ska lära sig neckreining genom att grimskaftet ligger mot halsen och den äldre hästen flyttar unghästen. Att trycket kommer först och sedan den äldre hästen, unghästen ska alltså koppla ihop de två sakerna. Kan det vara så?

Jå så är det Clive.
Jag tolkar det som att Troxel menar att det är ryttaren (och den äldre hästen) som ska kunna neck reining, för att kunna hålla handhästen i ena handen, inte för att lära handhästen neck reining..? Eller jag kanske är ute och cyklar :P

Så är det.
 

Liknande trådar

Kultur Jag är såååå taggad!!! :banana::banana::banana: På lördag är det äntligen dags, årets höjdpunkt då det inte är ngt fotbolls-vm på tv ;)...
28 29 30
Svar
584
· Visningar
29 996
Senast: Hedinn
·
Äldre Nu när vi avhandlat semifinal 1 (tråden finns kvar, fortsätt gärna diskutera där!) så är det hög tid att gå igenom semifinal 2 (går av...
6 7 8
Svar
154
· Visningar
7 851
Senast: voltis
·
Gnägg Jag är ett stort fan av A Song of Ice and Fire böckerna och som hästtjej så funderar jag ibland över hur hästarna delas in i böckerna...
2
Svar
20
· Visningar
2 132
Senast: MJLee
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Wind of the North var en häst i Elitloppet i fjol och är anmäld till ”Elitlopp Playoff”. Hästen visade storform vid en seger på Pompano...
Svar
0
· Visningar
324
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp