The Swedish Number

Fatta vilken press de måste vara under! Ingen hade ju kunnat förutse att det skulle bli en sån succé. Kan bara tänka mig att det är 5 IT-personer som jobbar dygnet runt just nu :D Och när det släpps på 9gags facebook och insta lär numret bli helt nedringt!

Detta är väl den enda kritik som appen har fått; att det inte finns några som helst garantier. Å andra sidan är det också precis det som är poängen! Några har frågat mig om vem som helst kan bli uppringd (typ att numret skulle vara kopplat till svenska eniro eller dylikt och slumpa fram nummer ur hela befolkningen) men det krävs ju trots allt en viss ansträngning och intresse för att ladda ner appen och registrera sig. Det finns säkert oseriösa svenskar som svarar precis som att det finns oseriösa utlänningar som ringer, men jag tror helt ärligt att det är relativt få.
Jamen det är lite så jag tänkte också, att eftersom det ändå tycks kräva lite jobb och "dedication" för att få igenom en registrering så är det nog rätt genuint intresserade personer som sitter där också. Det kan man ju hoppas i alla fall!

Man kan söka på t ex "The Swedish number", "I called the Swedish number" osv på Youtube och få fram olika filmklipp. En del är från nyhetsstationer som ringer upp, alla de samtalen har varit föredömliga. Sen finns det privatpersoner som spelat in och lagt ut, där är kvalitén väldigt olika, från jättetrevliga till mera obekväma, trögt och enstavigt. Tydligen har lärare uppmanat elever att registrera sig, de blir nog chockade när det faktiskt ringer någon.
Ja jag har lyssnat igenom en del videor nu, jätteskoj! Och absolut en bra idé att dra in som en kul del av undervisningen, jag hade tyckt det var jättecoolt om jag fick göra det som projekt i skolan!

Crap, jag pratade just med Chris från San Fransisco, som är svenskättling och hade haft funderingar på att släktforska. Jag nämnde tv-showen Allt för Sverige (all for Sweden) och han blev eld och lågor över detta och kollade genast upp det och hittade kontaktuppgifter till Sofia Eng som är Casting Director och då bröts samtalet. Vi pratade i 20 minuter och hann avhandla call a random swede och ishotellet i jukkasjärvi, och temperaturer i SF vs Sverige och norrskenet och jag fick faktiskt även upplysa honom om att KLM inte är ett svenskt flygbolag utan att det var SAS som är svenskt, medan han kollade upp flygpriserna.
Alltså, om Chris ansöker till AFS och blir antagen, - det var jag som tipsade honom! :)

@honung åh vad roligt! Håller tummarna för Chris :up:. Det tråkiga med att numren slumpas anonymt är ju att man med mycket låg sannolikhet kommer kunna återuppta ett samtal som bryts. Jag har haft flera stycken som försvunnit där man känt "meeeh, vi hade mer att prata om ju!". Yeye, that's life.

Jobbar du natt förresten eftersom du sitter uppe och pratar vid 01-tiden? :)

Jag reggade mig igår vid lunch och fick SMS:et vid 23 igår kväll. Ska se om jag vågar ta något samtal ikväll :)

@honung åh vad roligt! Håller tummarna för Chris :up:. Det tråkiga med att numren slumpas anonymt är ju att man med mycket låg sannolikhet kommer kunna återuppta ett samtal som bryts. Jag har haft flera stycken som försvunnit där man känt "meeeh, vi hade mer att prata om ju!". Yeye, that's life.

Jobbar du natt förresten eftersom du sitter uppe och pratar vid 01-tiden? :)
Jag är nattjobbare och har därmed ett ganska störd dygnsrytm. Är alltid uppe sent och styr och med lurar i öronen så kan man prata samtidigt som man bakar bullar, byter gardiner och målar väggar! Jag brukar sätta mig online när jag vet att jag har tiiiid att prata, och kvällar och nätter är då jag faktiskt har mest tid.

Ja när det bryts så är man verkligen 'cut off' möjligheterna att återuppta samtalet finns ju inte. Att växla e-post och fullständigt namn gör en ju liksom inte i början av ett samtal heller. Vanligt är att amerikaner ofta är liiiite mer restriktiva med att lägga till på facebook - vilket även jag är så det är liksom inget förstahandsval att lägga fram heller. I några fall har vi bytt e-postadresser men attan vad det är svårt att uppfatta rätt adress ibland.

Hmmm......... tänkte att jag inte skulle ge fåniga tips
Såg bara att du hade citerat mig, men att du tagit bort citatet. Det är som att sno klubban från ett barn!
Har du tagit bort det så diskuterar vi inte det mer. Fåniga tips klarar jag mig bra utan, bra tips tages alltid tacksamt emot.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka